Skånehistoria från 1990-talet

Startat av Bussmicke, 16 januari 2008, 02:41:41 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

I denna första del, bara 2 bilder från skåne då de första två bilderna finns i inlägget om 2921 i Danmark.

Och en Bonusbild! En utvandrad Skåning med ursprung i Borås.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bjalle

Ahh...trevliga bilder fast fula bussar

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 16 januari 2008, 02:41:41 AM

Mycket, mycket, mycket trevligt. Och så här såg den ut i Borås. Detta var den enda av denna typ som Borås Lokaltrafik hade. Provades tillsammans med Ontario II för att se vilken förare och resenärer uppskattade mest. Det var Ontario som vann. Om det var förarnas eller resenärernas synpunkter som avgjorde avstår jag från att spekulera i.

PS. Det vita på marken kallas snö. Fanns förr i världen även på våra sydliga breddgrader. DS.

blubb

Citat från: Bussmicke skrivet 16 januari 2008, 02:41:41 AM
I denna första del, bara 2 bilder från skåne då de första två bilderna finns i inlägget om 2921 i Danmark.

Mycket trevliga bilder!

Bussmicke

Tackar. Kul att ni gillade bilderna.
Kan bli mer framöver. Lovar dock inget från något specifikt område utan det kan bli vad som helst.
Jag har ju dragit igång ett antal "Historiska"-trådar...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Cyklisten

Kul med Eslövsbilder! Jag hade ingen aning hur de gamla bussar såg ut i min nya bostadsort  ;D

yngrot

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 16 januari 2008, 11:40:50 AM
Mycket, mycket, mycket trevligt. Och så här såg den ut i Borås. Detta var den enda av denna typ som Borås Lokaltrafik hade. Provades tillsammans med Ontario II för att se vilken förare och resenärer uppskattade mest. Det var Ontario som vann. Om det var förarnas eller resenärernas synpunkter som avgjorde avstår jag från att spekulera i.

PS. Det vita på marken kallas snö. Fanns förr i världen även på våra sydliga breddgrader. DS.

Det var ju inte förarval med Ontario kan jag ju säga, vi önskade Neoplan den var mycket smidigare att köra men trappsteget där bak gillades inte av resenärer.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina