B9S med svarta inv. nr-siffror..

Startat av Bussmicke, 15 januari 2008, 00:08:53 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

MGA

Snyggt. Den som satte upp dom gjorde ett bra jobb  ;D
Tycker jag   :D
///
MGA

Walter

Men dom har fortfarande inte lärt sig att sätta sifforna på luckorna som byts hela tiden.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Karsten

Kan man inte ha siffror i X1/X10-storlek uppe på "mössan" i stället? Den byts inte så ofta, bortsett från Råstagaragets vagnar ;)

Frippe Fribas

Citat från: Karsten skrivet 15 januari 2008, 10:34:53 AM
Kan man inte ha siffror i X1/X10-storlek uppe på "mössan" i stället? Den byts inte så ofta, bortsett från Råstagaragets vagnar ;)
Är det inte så att SL har åsikter om var inv. nr. skall sitta?
//Fredrik

Cero

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 15 januari 2008, 14:53:12 PM
Är det inte så att SL har åsikter om var inv. nr. skall sitta?
//Fredrik

Jo, och om det inte ändrats ska det sitta till höger för betraktaren. Dock tror jag inte SL bryr sig för Swebus har ända till senaste åren konsekvent satt sina nummer till vänster, alltså som det sitter på denna buss.

Johan Hansson

Swebus brukar sätt inventnr. numera på höger sindan av fronten.
exakt som på bilden.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Cero

Citat från: Johan H skrivet 15 januari 2008, 21:01:08 PM
Swebus brukar sätt inventnr. numera på höger sindan av fronten.
exakt som på bilden.

Ja som jag skrev till vänster för betraktaren.  ;D Dock är de senare leveranserna märkta på vänster sida, dvs till höger om man betraktar bussen rakt framifrån.

Fredde

Tacka vet jag till höger på ramen. Då ser man vem man möter om ett anrop till den vagnen är nödvändigt. Och numret är inte borta en vacker dag heller...

/F

Ersa

Självklart borde numren sitta till vänster (man utgår alltid från föraren sett) längst fram.
Det viktigaste med siffrorna är väl att andra bussar ser dem, och kan göra direktanrop?

Fredde

CitatSjälvklart borde numren sitta till vänster (man utgår alltid från föraren sett) längst fram.
Det viktigaste med siffrorna är väl att andra bussar ser dem, och kan göra direktanrop?

Just det, tänkte fel när jag skrev.

Ja det torde ju vara syftet. Undra om man ska be verksta´n om lite siffror nån dag... ::)

/F

Danne B.

Det rullar en Scania av något slag i Märsta som har svarta siffror till höger (bussens höger) bak och sedan stora(!) vita siffror på bakrutan...

//Danne