Huvudmeny

Scania förarmiljö

Startat av bjalle, 14 januari 2008, 16:13:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bjalle

När levererades de sista busschassina från Scania som hade den gamla förarmiljön?? Och med gamla menar jag den som var innan nuvarande

Ingemar

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 14 januari 2008, 16:13:55 PM
När levererades de sista busschassina från Scania som hade den gamla förarmiljön?? Och med gamla menar jag den som var innan nuvarande
Frågan gäller alltså vilket år de sista 4-serie scaniorna levererades, och på det borde svaret bli första halvan av 2006. Finns säkert någon som vet mer exakt.
MVH Ingemar
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

homer

Måste väl ha varit etanolbussarna till SL

Niklas Bygdestam

Mitt intresse för Scania slutar med CN 113 och MaxCi. OmniCity och framåt är inte intressanta för mig. Just därför blir jag fundersam på din fråga. Menar du då att en äldre Scania OmniCity har vad du kallar gamla förarmiljön? Eller måste man tillbaks till CN 113 och MaxCi för att det ska vara gamla?

Kanske dum fråga enligt vissa men kände ett behov av ett förtydligande
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

bjalle

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 14 januari 2008, 16:24:36 PM

Mitt intresse för Scania slutar med CN 113 och MaxCi. OmniCity och framåt är inte intressanta för mig. Just därför blir jag fundersam på din fråga. Menar du då att en äldre Scania OmniCity har vad du kallar gamla förarmiljön? Eller måste man tillbaks till CN 113 och MaxCi för att det ska vara gamla?

Kanske dum fråga enligt vissa men kände ett behov av ett förtydligande

Den nuvarande är den som sitter i de nya Omnilinkarna Busslink Hornsberg har fått medan den innan ser ut så här
http://195.149.144.149/images/83/8358507873.jpg