Vänersborgs Linjetrafik

Startat av Peter Öden, 13 januari 2008, 13:07:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Öden

Hej !

Vie en granskning av VLT´s vagnpark finner man en "gluggar" i inv.nr,
bl.a. 33, 35, 50, 53, 58-66, 70-73. Vet någon vilka individer som haft dessa inv.nr tidigare ?
eller har det varit gluggar bara ??

VLT 16 TPE 163 står sedan 07-08-06 regad på Volvo Bussar AB/Göteborg, avställd 07-06-28
VLT 52 SRP 679 står sedan 07-10-22 regad på Volvo Bussar AB/Volvo Truck Center, Hisings-Backa,
            avställd 07-12-20.

Mvh Peter Ö

Göran Nilsson

Jag har under åren noterat tre stycken nr 33 hos Vänersborgs Linjetrafik (eller som haft radionumret 50033), nämligen i tur och ordning NKP788, NLA263 (fd 13) och PUW741 (fd 17).

På samma sätt har jag noterat tre stycken nr 35: NJW637, END403 och FYP061.

Nr 50 var, som jag skrev i en annan tråd för någon vecka sedan, TPC721 - en Neoplan från 2003 som dock enligt Vägverket tillhör Alternativ Trafik i Bjuv AB sedan den 22 augusti i fjol.

Nummer i 60-serien verkar ha använts för en del äldre fordon som köpts in och bl.a. använts som skolskjutsar, t.ex. har jag noterat nr 60 som PLF866 (fd Uddevalla Omnibus 145) och nr 61 som AYU262 (fd Swebus 3157), vilken jag dock tidigare sett med radionummer 50031 resp. 50032 vilket alltså skulle innebära inv.nr 31 resp. 32. Vänersborgs Linjetrafiks omnumreringar är inte helt lätta att hålla reda på :).

Nr 71-73 har jag noterat som några av de fordon som levererades till Vänersborgs Linjetrafiks trafik i Bergslagen ca 2000, nämligen RGP571 (71), RKL382 (72 som dock återkom till Vänersborg våren 2001 och fick nr 25) samt RGP559 (73). Det finns dock uppgifter som säger att inv.nr. på dessa i stället ska vara i 170-serien.
/ GNl