Tanten med hatten åker hellre Capitol

Startat av Lars-Henrik Larsson, 13 januari 2008, 09:11:52 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars-Henrik Larsson

Vårvinter i Farsta 1976. Den smala CF.en faller inte damen med hatten i smaken. En bred H30 känns kanske bättre. Tydligen passar det helt enkelt bättre att åka med 832. Hon hör kanske till dem som bara åker busslinjer med jämnt linjenummer?

Nico

Härligt... men det var väl några år sedan det rullade vanliga busslinjer på Munkforsplan?  :D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Öden

Hej !

Vilken härlig bild, en smal CF:are (2,35m) och en Capitol.

Mvh Peter Ö

Peter Erret

Bilden gjorde att jag blev 50 år yngre, tack. Klockren bild dessutom.

Björn Forslund

Ack ja, en nostalgisk bild från ens egen ungdom! Åkte ofta buss från Skogås där jag bodde med min tjej (något år senare), till Farsta. Först kom 744 med en H56 eller H10 sedan kom 832:an med en gammal BSS-CF....Gissa vilken man valde? Sedan gick färden skumpande genom Stortorp i en riktig buss!

Björn Forslund

CF65:an verkar vara H64B 7446, fd BSS 146 ingående i serien 145-148 från 1960. En relativt tidig CF alltså, och här förmodligen på slutet av sin tjänstgöring vid SL. Många av de äldre CF:arna och BF:arna vid SL försvann omkring 1976.

Ersa

Tanten i hatten väntade måhända på en lågentrévagn?  ;)

Tobbe

Citat från: Verspieder skrivet 14 januari 2008, 21:18:04 PM
Tanten i hatten väntade måhända på en lågentrévagn?  ;)
Då får hon vänta många år till