Varning för Kvack kvack..

Startat av Bussmicke, 12 januari 2008, 22:43:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

och där får man bara köra 60..

Fler bilder under Bolagen samt SL Busslinjemiljöer.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

christianm

Där ser man, två ovanliga skyltar på en och samma bild.

Carl W

Citat från: christianm skrivet 13 januari 2008, 21:51:58 PM
Där ser man, två ovanliga skyltar på en och samma bild.

Det kan dock bli fler 60-skyltar i framtiden, med de nya hastighetsbegränsningarna. På E18 mellan Arninge och Danderyds sjukhus sitter det 100-skyltar.

Krille

I Luleå har jag sett ett flertal både 40 & 60-skyltar.

/K

Ersa

Andra nya skyltar som infördes 2007 finns att beskåda här:
http://www.vv.se/templates/page3wide____19892.aspx

Kul att datumparkering fått två egna runda skyltar, och att varningsskylten för vildsvin äntligen fått en egen symbol.

Niklas Bygdestam

Citat från: Verspieder skrivet 14 januari 2008, 16:59:06 PM
Andra nya skyltar som infördes 2007 finns att beskåda här:
http://www.vv.se/templates/page3wide____19892.aspx

Kul att datumparkering fått två egna runda skyltar, och att varningsskylten för vildsvin äntligen fått en egen symbol.

Fast det konstiga när man ser på den sidan är att en del märken som påstås vara nya har jag sett i flera år på en del håll i Sverige. Ett exempel är skylten som det står Dalälven på med ett vågigt märke under för att visa att det är vatten. Skyltar som ser ut så har funnits i många år på delar av bland annat E4. Och det finns fler skyltar där det är likadant
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Carl W

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 15 januari 2008, 16:27:37 PM

Fast det konstiga när man ser på den sidan är att en del märken som påstås vara nya har jag sett i flera år på en del håll i Sverige. Ett exempel är skylten som det står Dalälven på med ett vågigt märke under för att visa att det är vatten. Skyltar som ser ut så har funnits i många år på delar av bland annat E4. Och det finns fler skyltar där det är likadant

Kanske bara varit på prov tidigare.