Huvudmeny

Blött i Norrtälje

Startat av Dan Henriksson, 12 januari 2008, 16:04:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Dan Henriksson

Två bilder från ett regnigt Norrtälje i dag:

Busslink 4564 på Stockholmsvägen.

Närtrafiklinjen får trängas med flanörer på Tullportsgatan.

Hälsningar Danne H

Mikael T Nilsson

Citat från: Dan Henriksson skrivet 12 januari 2008, 16:04:13 PM

Hälsningar Danne H

Kul att du fick tag i en av Norrtäljes udda vagnar (Lahti). Fin bild!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

bjalle

Snygga bilder!
Kan ni inte vi skåningar få några sådana har fina stora vagnar

Cero

Citat från: Norrortsmicke skrivet 12 januari 2008, 16:07:57 PM
Kul att du fick tag i en av Norrtäljes udda vagnar (Lahti). Fin bild!

Trevligt. Såhär ska en roslagsvagn se ut!

Bussmicke

Citat från: Dan Henriksson skrivet 12 januari 2008, 16:04:13 PM

Hälsningar Danne H

Trevligt, så denna gång dög det för Busslink att köra dem på annat än kapellskär och liknande.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bjorn_k

Bor i Norrtälje eller bara tillfälligt besök? Hade du vart uppe vid Tullportsg i morse (c:a kvart i åtta kanske) hade du fått se en massa räddningsfordon... Tror tillochmed att de hade skumbil från Rimbo, mötte en dylik vid Statoil nämligen... Hade inte tillfälle att stanna å fota, det var våningen ovanför Cafe Tullen (rosa byggnaden) jag såg varken lågor eller rök så jag vet inget mer... Fina bilder btw, Lahti ser ut som en riktig buss ska göra! =)

Dan Henriksson

Tack så mycket för kommentarerna! Jag vet inte om NOGA har en eller flera Lahti, jag har sett den/dem flera gånger som förstärkning på 676 och missat att fota den med minsta möjliga marginal varje gång! Även igår var det nära att jag missade vagnen p.g.a. att telefonen ringde precis innan. Jag hann dock ta några bilder i all hast, men hoppas på bättre tillfälle så småningom. Snygg buss som är skön att åka i, passar bra på Roslagen-linjerna.

Danne H

Patrik

Citat från: Dan Henriksson skrivet 13 januari 2008, 07:05:03 AM
Tack så mycket för kommentarerna! Jag vet inte om NOGA har en eller flera Lahti, jag har sett den/dem flera gånger som förstärkning på 676 och missat att fota den med minsta möjliga marginal varje gång! Även igår var det nära att jag missade vagnen p.g.a. att telefonen ringde precis innan. Jag hann dock ta några bilder i all hast, men hoppas på bättre tillfälle så småningom. Snygg buss som är skön att åka i, passar bra på Roslagen-linjerna.

Danne H

Dom har två, 4364 också.

Yujin Zhang

En av dessa två Lahti används som förfogande vagn (medan den andra går på Viking Line) på helger mellan 12:00 och 20:00; brukar stå vid Norrtälje busstation. Så det var mest troligen någon akut problem med ordinarie vagnen på 655 och därför ryckte 4564 in.  8)

(Med reservation för eventuella ändringar som har skett sen dec 2007)

kristoffer

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 12 januari 2008, 16:11:17 PM
Snygga bilder!
Kan ni inte vi skåningar få några sådana har fina stora vagnar

Nynäshamn borde ochså få :P
/ Kricke

Måns Johannesson

Citat från: Yujin Zhang skrivet 13 januari 2008, 12:22:47 PM
En av dessa två Lahti används som förfogande vagn (medan den andra går på Viking Line) på helger mellan 12:00 och 20:00; brukar stå vid Norrtälje busstation. Så det var mest troligen någon akut problem med ordinarie vagnen på 655 och därför ryckte 4564 in.  8)

(Med reservation för eventuella ändringar som har skett sen dec 2007)

Dessa vagnar har alltså WC? Viking Line kräver ju det på de vagnar som går för dem (det var ialla fall förklaringen här på Bussnack att 8190 och 8293-8295 flyttades till Norrtälje).

/Måns

j-a

Nej 4364,4564 har inte Wc,Dom enda flyer vagnar som hade Wc av Dalavagnarna var 4358,4359 som kom från Malung.