Huvudmeny

Swebus Bussar

Startat av Stefan P, 12 januari 2008, 12:40:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan P

Hej

Det finns en 10- meters i Östhammar med intern nr. 3998, köptes bara den, de mesta runt omkring är Scania bussar.

När man tappade trafiken i Karlskoga, flyttades de nyare bussarna till Nora för vidare uppdrag.
En del äldre bussar hammande i Uppland tex.5382 med flera, även stadsbussar. Vart tog ivägen sen.

mvh gammalbuss

Oskar A

3998 är en särling. Går väl mest i norra delarna av länet men det händer som synes att den dyker upp i Uppsala.

5382 fick jag aldrig på bild i aktiv tjänst men har bl a en bild från Busmarket.

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Niklas Bygdestam

Citat från: Oskar A skrivet 12 januari 2008, 18:34:35 PM

Har fått för mig att denna lackats om i UL-gult. Stämmer detta eller är det något som jag har missuppfattat?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Oskar A

Såvitt jag vet har den inte lackats om så den borde ha kvar sin ursprungliga lackering.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Jan Sjöberg

5382 är det inte den som är tillbaka i Skövde och ägs av en privatperson?
En av fd billigevagnarna runt-90 är i allafall sparad och undan ställd som blivande  museibuss
I bussyrket sedan 1990    Började min yrkesbana i SJ Buss

Niclas Rosenius

Citat från: Oskar A skrivet 12 januari 2008, 19:12:15 PM
Såvitt jag vet har den inte lackats om så den borde ha kvar sin ursprungliga lackering.

Sist jag såg den innan jul så var den fortfarande i orginal-lack. Denna buss köptes in om inte jag minns fel för att trafikera linjen ute på Gräsö men även för att tjänstgöra på andra mindre trafikerade linjer runt Öregrund o Östhammar.

//Niclas

Yujin Zhang

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 12 januari 2008, 20:42:29 PM

Sist jag såg den innan jul så var den fortfarande i orginal-lack. Denna buss köptes in om inte jag minns fel för att trafikera linjen ute på Gräsö men även för att tjänstgöra på andra mindre trafikerade linjer runt Öregrund o Östhammar.

//Niclas

Den var fortforande i original-lack när jag och Jim besökte Swebus garage i Uppsala förra måndag.