Huvudmeny

Minimalt skyltskåp...

Startat av Bussmicke, 11 januari 2008, 23:01:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Man kanske inte hittade mindre... Vilken vagn kan denna ha ärvt den ifrån tro?

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bjorn_k

Ser ut att komma från ett spårbundet fordon...  ???

Ersa

Den där ja. Inte vackert. Är det inte ett sidoskåp man slängt upp där fram?

Fredde

Ser onekligen lustigt ut.

Har sett att 43-vagnarna i Tyresö har ett minst lika litet bak. Dock har jag ingen bild på detta.

Niklas Bygdestam

Det där var ingen vacker lösning. Påminner mig om hur GUB 343 såg ut sin sista tid innan den lämnade Uppsala. Den hade också ett konstigt skyltskåp eftersom det riktiga hade blivit förstört. Det var inte heller speciellt snyggt
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Yujin Zhang

Kan det vara 5651s "frontskåp"? Jag tittade på din bild på 5651 tagen år 2006 som har den sidoskåp medan Patriks bild från 2007 har den fullstora skylt.

Zella

Ser väldigt fattigt ut... men men bättre än inget alls  ;) ;D

Johan Hansson

Kan den ha krymt i tvätten?? ;D
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

bjalle

Vad ska man med stora dyra skyltar på bussarna, ändå knappt någon som kollar på de ändå

Zella

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 12 januari 2008, 11:43:59 AM
Vad ska man med stora dyra skyltar på bussarna, ändå knappt någon som kollar på de ändå

Poäng till dig...  ;D

Henrik Palmqvist

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 12 januari 2008, 11:43:59 AM
Nog är det viktigt med stora och tydliga skyltskåp. Främst för att det kan vara bra att se så man kliver på rätt buss, och i rätt riktning. Storleken har betydelse inte minst för äldre och peroner med nedsatt syn. Vad beträffar bussen på bilden, så är ju lösningen bättre än inget, men inte var det speciellt snyggt. / Henrik

bjorn_k

Citat från: Henrik Palmqvist skrivet 12 januari 2008, 13:30:26 PM
Nog är det viktigt med stora och tydliga skyltskåp. Främst för att det kan vara bra att se så man kliver på rätt buss, och i rätt riktning. Storleken har betydelse inte minst för äldre och peroner med nedsatt syn. Vad beträffar bussen på bilden, så är ju lösningen bättre än inget, men inte var det speciellt snyggt. / Henrik
Inte för att vara näsvis... men någon har missat ironin  ;) eller är det jag som har missat den dubbla iironin i inlägget ovan...?