Premiär med riktig kamera (varning för: Ej i trafik)

Startat av bjorn_k, 11 januari 2008, 20:30:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bjorn_k

Såhär mörkt var det ju inte... men den blev väl ok ändå.... Det är ju ändå premiär  ::)

Lite mer såhär var ljuset  :D

Ersa

Jaså, äntligen kamerapremiär? Vi vill se SJ-buss 0633 på bild nu!  :D

bjorn_k

Citat från: Verspieder skrivet 11 januari 2008, 22:22:42 PM
Jaså, äntligen kamerapremiär? Vi vill se SJ-buss 0633 på bild nu!  :D
Hehe... jag var inte ut på landet...(den står där för tillfället) Körkortet ska bärgas på onsdag är det tänkt... sen blir det åka av =) och fota också antagligen... Jag skickar nån bild till din mail sen så får du PS:a fram de rätta kulörerna också =)

Andreas Ljungqvist

Citat från: bjorn_k skrivet 11 januari 2008, 20:30:22 PM

Den här bilden gillar jag, den har liv och rörelse och med tanke på slutartiden blev den skarp.. Kul att ISO 1600 ändå inte avger mer brus... Lycka till med kameran och visa gärna mer..

bjorn_k

Citat från: Kaxen skrivet 12 januari 2008, 10:11:11 AM
Vad är det för kamera då?  :P
Hehe, kolla EXIF som man brukar säga =) (för den som inte orkar kan jag tala om att det är en 400D...) Och det var inte alls meningen att knäppa den bilden med 1600  :-\ Men visst gick det bra ändå, egentligen den enda av säkert 50 bilder som jag blev någorlunda nöjd med =)

bjorn_k

Tack Andreas för kommentaren! Ja du det där med brus... den där lyckades jag väl redigera bort lite brus i, en del andra bilder blev så hopplösa i jpg så att det inte var någon ide  :-\ Men man lär ju mens man fotar, vilket är bland det bästa med digitalkamera, bara provskjuta och mickla med inställningarna, provskjuta igen å igen.. =)

Simon Bertilsson

Panoreringsbilden var helläcker!  :)

Tyvärr förstör bildtexten det mesta. Den är skrikig och för långt upp i bilden. Prova att skriva det som vanlig text i forumet istället, och låt bilden vara tom från text. Vill du att texten alltid ska följa med, så gör en svart remsa längst ned i bilden.

bjorn_k

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 13 januari 2008, 01:18:18 AM
Panoreringsbilden var helläcker!  :)

Tyvärr förstör bildtexten det mesta. Den är skrikig och för långt upp i bilden. Prova att skriva det som vanlig text i forumet istället, och låt bilden vara tom från text. Vill du att texten alltid ska följa med, så gör en svart remsa längst ned i bilden.

Jag vet...  ::) Hade brått till jobbet men ville ändå få ut den  :P Men det är min mening att faktiskt ändra på't i veckan! Originalet finns ju oförstört som tur är!