I dag gjordes en resa till... (flera bilder)

Startat av Andreas Ljungqvist, 11 januari 2008, 19:00:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas Ljungqvist

..Värnamo

Här plåtades på Uffe's inrådan Svenstigs nya OmniExpress demovagn.

Tack till Eber Lindkvist och Lennart Larsson på Svenstigs som var så hjälpsamma..

Vid Järnvägstationen fann vi bland annat denna vagn

Vidare till Gislaved där det var stiltje men ett par Arriva vagnar fanns att se..

Nu till destinationen Borås för att plåta de vagnar som ska bort när de nya Omnibussarna kommer.. Vi fann genast en av dessa..

Vidare en nyare buss..

Och sist men inte minst vill jag tillägna Bussmicke en bild på hans älskade vagntyp med den rätta skyltningen..  ;)

Tack Björn för sällskapet, mer bilder kommer med tiden..

bjalle

Du lyckades ju riktigt bra kompis......Ser fram emot mer godsaker

Kinslayer

Nice....fina bilder!
Sista bilden är ju kanon,den kommer nog Micke bli glad för  ;D

Andreas Ljungqvist

Verkligen kul att ni gillade mina bilder, det var ett h*****e att plåta i de ljuset de kan nog Björn intyga. Ska se om jag hinner gå igenom resten under helgen..

Bussmicke

Hmmm , trevliga bilder utom den sista då.
Av bilderna att döma tycker jag inte ljuset verkade vara svårt.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Andreas Ljungqvist

Citat från: Bussmicke skrivet 12 januari 2008, 08:26:21 AM
Hmmm , trevliga bilder utom den sista då.
Av bilderna att döma tycker jag inte ljuset verkade vara svårt.

Kul att du gillar dom, sen måste jag ju va lite retsticka och visa ditt hatobjekt.. Det svåra var att de skiftade snabbt mellan väldigt "mörkt" och halv "ljust" Men det blev rätt bra ändå..

bjalle

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 12 januari 2008, 08:17:12 AM
Verkligen kul att ni gillade mina bilder, det var ett h*****e att plåta i de ljuset de kan nog Björn intyga. Ska se om jag hinner gå igenom resten under helgen..

Ljuset skiftade hela tiden, som Andreas skrev så ena stunden var det hyfsat ljust, sen nästa stund var det så mörkt så man inte fick någon vidare snabb slutartid utan att höja ISO rejält. Lite motljus på vissa ställe osv...När vi körde hem så precis innan vi kom till Värnamo,  nästan 1½h senare så var det ljusare än i Borås och då var klockan drygt 15.

buss-tobbe

Snygga bilder, När lägger du in dom på hemsidan?

bjalle

Citat från: buss-tobbe skrivet 12 januari 2008, 10:08:54 AM

Du kanske får vänta till han har redigerat klart

Andreas Ljungqvist

Citat från: buss-tobbe skrivet 12 januari 2008, 10:08:54 AM

Jag ska förhoppningsvis redigera under helgen så kanske under söndagen...

buss-tobbe

yngrot

Fina bilder särskilt den sista ;) var ni inte nere vid  Resecentrum och fota nått? interiörbilder på ommniexpress?
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

bjalle

Citat från: yngrot skrivet 12 januari 2008, 11:28:27 AM
Fina bilder särskilt den sista ;) var ni inte nere vid  Resecentrum och fota nått? interiörbilder på ommniexpress?

Resecentrum resulterade i 1 bild.
Ang Interiörbilderna på OmniExpressen så var det alldeles för mörkt för att fota inuti när vi var där.

yngrot

Hade ni vart där lite senare hade ni kanske fått en snackare bakom ratten.....
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina