Huvudmeny

Sennans Buss.

Startat av Möllers, 10 januari 2008, 18:03:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Då forsätter vi med Sennans buss då mycket snygg lack.

buss-tobbe

jag gillar deras disign.

yngrot

Hur är det med Sennans buss kör de bara beställning? Visst tappade de all linjetrafik för några år sen? Hur många bussar har dom?
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Cityliner

de körde linjetrafik tom 2002. och de har 12 bussar för tillfället.
en Beulas Aura är den nyaste bussen. köpt 2007.

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Johan Hansson

Citat från: Mattias Möller. skrivet 10 januari 2008, 18:03:14 PM
Då forsätter vi med Sennans buss då mycket snygg lack.

Åkte med denna bussen 2006.
Sennans buss hör hemma strax utanför Halmstad.
Bolaget har två depåer en i Sennan och en i Skogaby utanför laholm.
Depån i Skogaby förvärvades i samband med att Sennans buss köpte upp Skogaby buss för några år sen tror det var 2002.
Deras senaste buss en Beulas Aura som b.la Staffan visat bilder på har jag möt ett par gånger.
Kan bara säga den är mäktig att möta dag som natt.   
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Staffan Sävenfjord

Citat från: yngrot skrivet 10 januari 2008, 20:26:35 PM
Hur är det med Sennans buss kör de bara beställning? Visst tappade de all linjetrafik för några år sen? Hur många bussar har dom?

Beställning och militärtransporter för I16 i Halmstad. Möjligen kör de lite skoltrafik också. Sist jag pratade med ägaren Ingvar Andersson tyckte han att det gått förvånansvärt bra trots att de blev av med linjetrafiken för några år sedan. Visst har företaget minskat sedan dess men inte så mycket som han befarat.

buss-tobbe

Dom kör väl bara scania?

Sundås

Lacken påminner om någon annan.. Dock dyker inget upp i huvudet just nu.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

bjalle

Kan visa deras nyaste buss, en Beulas byggd på Scania K470

har lite fler bilder på hemsidan sen premiärvisningen av denna buss
http://www.bussbjornen.se/Bussbilder/S/Sennans%20Buss/buss.html

Martin Maltkvist

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 10 januari 2008, 21:45:36 PM
Kan visa deras nyaste buss, en Beulas byggd på Scania K470

har lite fler bilder på hemsidan sen premiärvisningen av denna buss
http://www.bussbjornen.se/Bussbilder/S/Sennans%20Buss/buss.html
Fint, vid första åsynen av tråden kom jag att tänka på deras nya Beulas och så hade du lagt ut en bild. :D
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Johan Hansson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 10 januari 2008, 21:20:04 PM
Beställning och militärtransporter för I16 i Halmstad. Möjligen kör de lite skoltrafik också. Sist jag pratade med ägaren Ingvar Andersson tyckte han att det gått förvånansvärt bra trots att de blev av med linjetrafiken för några år sedan. Visst har företaget minskat sedan dess men inte så mycket som han befarat.

Sennans buss kör staffan som du skrivit "Beställning och militärtransporter för I16 i Halmstad. Möjligen kör de lite skoltrafik också"
De även kör en matarlinje 307 mellan Oskarström, Pressbyrån och Gräsås t o r.
I Oskarström kommer 316 och går i Halmstad och Norra Station.  
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Staffan Sävenfjord

Citat från: buss-tobbe skrivet 10 januari 2008, 21:31:36 PM
Dom kör väl bara scania?

Stämmer bortsett från några småbussar. Bland annat en Ford Transit och en Volkswagen Caravelle (om den finns kvar).

Peter Andersson

Japp Sennans Buss köpte upp Skogaby Buss 2002. Då var de fortfarande Buss i väst AB som hade en stor del av linjetrafiken i Halland. Men vid upphandlingen 2003 förlorade dom mot Swebus och därmed tappade sennans buss Byggets buss och Veinge Buss i stort sett all linje trafik

DE stämmer oxå att sennan i dag har kvar linje 307 och att Byggets Buss har kvar linje 310 mellan Simlångsdalen och Bygget.

MVH Peter
Delsbo (Föredetta Halmstadsbo)  8)

Bussmicke

Trevligt Möller, verkar som det är Sofia Albertina man skall besök om man ska hitta deras vagnar.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.