Huvudmeny

Swebus 4030 numer...

Startat av virtual1, 10 januari 2008, 18:00:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Hade inte tänkt att bearbeta ngra Kristinehamnsbilder alls på ett tag, men då jag satt o browsade PH:s sida o såg bilden på 4030 från Gällivare så slog det mig att "Hey" - vad sjutton hette den MaxCi jag såg i Kristinehamn egentligen? - jo visst, det var 4030, nylackad o allt!!!! - systern 4031 är såld, men att man skulle flytta o nylacka en såpass 'gammal' MaxCi inom Swebus trodde jag aldrig!!!! - grymt kul att så skett i alla fall, MaxCi - live on! :-D

Niklas Bygdestam

Den här tycker jag verkligen var jättesnygg :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

yngrot

Trevligt, hoppas den rullar många mil til en redig slitvarg ;)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Sundås

Dessutom i en lack helt i min smak! Ursnyggt! :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Patrik

Citat från: virtual1 skrivet 10 januari 2008, 18:00:58 PM
Hade inte tänkt att bearbeta ngra Kristinehamnsbilder alls på ett tag, men då jag satt o browsade PH:s sida o såg bilden på 4030 från Gällivare så slog det mig att "Hey" - vad sjutton hette den MaxCi jag såg i Kristinehamn egentligen? - jo visst, det var 4030, nylackad o allt!!!! - systern 4031 är såld, men att man skulle flytta o nylacka en såpass 'gammal' MaxCi inom Swebus trodde jag aldrig!!!! - grymt kul att så skett i alla fall, MaxCi - live on! :-D

Hade man gjort om skyltskåpet till ett fungerande utan rullband?

Martin Maltkvist

Dräggel...
Läcker Scania i en mycket passande lackering, det är minsann annat än de snorgröna tingestarna i Eskilstuna ;D.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Anders L

Citat från: yngrot skrivet 10 januari 2008, 20:30:07 PM
Trevligt, hoppas den rullar många mil til en redig slitvarg ;)

Den rullar vad jag vet inte så många mil just nu. Den drar för mycket bränsle, har varit inne hos Scania några vändor så den kanske är bättre nu.

Citat från: Patrik skrivet 10 januari 2008, 21:52:48 PM

Man har satt in en fullmatrisskylt fram. Rullbandsskylten var det första som gick sönder (av) när den kom till Kristinehamn. Destinationerna passade ju ändå inte  ;).

Men den är väldigt fin. Lackeringsfirman som gjort jobbet finns på orten och har gjort ett mycket bättre jobb än den som Swebus skickat en del länsbussar till i västvärmland.

virtual1

Citat från: Patrik skrivet 10 januari 2008, 21:52:48 PM

Tänkte inte på det, men då jag zoomar in på originalbilden så ser det ut att vara ett matrisskåp, tycker mig kunna urskilja 'Abbonerad'

virtual1

Citat från: Sundås skrivet 10 januari 2008, 21:48:58 PM
Dessutom i en lack helt i min smak! Ursnyggt! :)

Ja, varför är Kristinehamn så litet för? - alldeles för få bussar som har den här sjukt snygga lackeringen :-D - borde användas på alla stadsbussar i Värmland!

Bussmicke

Det var som fan, trodde dessa var väck.
Inte för att jag är MaxCi-freak men denna måste vara i prima skick med tanke på i vilken del av landet den rullat i innan.
har denna ersatt någon 42xx eller 51xx-vagn?
Eller, rör det sig om utökning?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Anders L

Citat från: Bussmicke skrivet 11 januari 2008, 02:09:25 AM
Det var som fan, trodde dessa var väck.
Inte för att jag är MaxCi-freak men denna måste vara i prima skick med tanke på i vilken del av landet den rullat i innan.
har denna ersatt någon 42xx eller 51xx-vagn?
Eller, rör det sig om utökning?

Det rör sig om utökning.
Skicket var väl egentligen inte det bästa när den kom, i alla fall inte i motorn. Men i övrigt var den ganska okej med tanke på åldern.

Nuvarande stadsbussar i Kristinehamn:
5102
5103
4284
4285
4286
4030

virtual1

Citat från: Anders L skrivet 11 januari 2008, 16:45:39 PM
Det rör sig om utökning.
Skicket var väl egentligen inte det bästa när den kom, i alla fall inte i motorn. Men i övrigt var den ganska okej med tanke på åldern.

Nuvarande stadsbussar i Kristinehamn:
5102
5103
4284
4285
4286
4030

Hmmmm, 5102:an såg jag inte alls, vare sig i trafik eller i garaget då jag var där o BM har den inte på bild heller, nån som ofta är på verkstad eller???

bjorn_k

Grymt snygg! Synd att man inte hade lite mer pengar... då vet jag vart jag hade skickat på lackering =) Ser ut som dom har gjort ett prima jobb!

Anders L

Citat från: virtual1 skrivet 11 januari 2008, 20:11:57 PM
Hmmmm, 5102:an såg jag inte alls, vare sig i trafik eller i garaget då jag var där o BM har den inte på bild heller, nån som ofta är på verkstad eller???

Det är mycket möjligt att den var där inne då.

Citat från: bjorn_k skrivet 11 januari 2008, 20:33:29 PM
Grymt snygg! Synd att man inte hade lite mer pengar... då vet jag vart jag hade skickat på lackering =) Ser ut som dom har gjort ett prima jobb!

Observera även de nymålade fälgarna  ;D.

bjorn_k