Ett gäng Ryssar och en Vitryss!

Startat av Niclas Rosenius, 10 januari 2008, 00:48:37 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

I måndags var jag som vanligt ute på en sväng runt Domkyrkan innan jobbet och hittade bla dessa bussar.

Vi börjar med en Hyundai!!!! Ja, dom bygger bussar också.

Sen fanns denna DAF Smit också, inte direkt heller så vanlig här i Sverige.

En Volvo Berkhof fasnade också

Sen fångade jag en Vitryss med, bussen har förflutet i Tyskland.

//Niclas

Frippe Fribas

Trevligt, Hyundaien är tydligen inte så ovanlig längre österut, Ryssland är en ganska stor marknad för dem om jag förstått saken rätt.
I Asien är de förstås ännu vanligare.
Jag har även för mig att det finns något samarbete mellan Hyundai och Mitsubishi runt denna bussmodell, men jag är inte alldeles säker.
Oavsett har jag något att leta efter på stan idag då mina tidigare bilder på just denna buss är ganska dåliga.
//Fredrik

Oskar A

Vill instämma i att det var trevliga bilder.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Niklas Bygdestam

Jag antar att det inte finns en enda Hyundai i Sverige. Stämmer detta?

Men vet någon om det överhuvudtaget finns Hyundai i något EU-land?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 10 januari 2008, 23:06:19 PM
Jag antar att det inte finns en enda Hyundai i Sverige. Stämmer detta?

Men vet någon om det överhuvudtaget finns Hyundai i något EU-land?

Bortsett från minibussen - eller kanske snarare familjebussen - Trajet lär det inte finnas några Hyundai bussar i Sverige. På deras svenska hemsida hittade jag följande om deras busstillverkning: Bussar som drivs av miljövänlig biogas. Bussarna används i stora städer som Seoul och Ulsan. De gasdrivna bussarna minskar bränslekostnaderna avsevärt och utsläppen av kväveoxider är bara 30% av vad dieselbussar släpper ut.

Det är möjligt att bränslet blir billigare om man kör på biogas men det får man i så fall betala igen i form av ökat underhåll. Om nu Hyundai inte kommit på något alldeles revolutionerande.

Bussmicke

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 10 januari 2008, 00:48:37 AM

//Niclas

Trevligt Niclas, ovanför bussarna finns det intressanta saker av historisk karaktär att gotta sig åt..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Citat från: Bussmicke skrivet 11 januari 2008, 02:11:16 AM
Trevligt Niclas, ovanför bussarna finns det intressanta saker av historisk karaktär att gotta sig åt..

Tack för det, Micke.

Jag vet det  ::)

//Niclas