Huvudmeny

Bus4You

Startat av Bussmix, 09 januari 2008, 19:32:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmix

Hei!

Er der noen som har opplysninger om hvem som står bak det nye ekspressbusselskapet Bus4You?

Har hørt rykter om at norske Nettbuss er med på eiersiden?

Staffan Sävenfjord

Bus4you ägs till 50 procent av Stefan Carlén, Kicki Carlén och Bo Stockhaus samt till 50 procent av Nettbuss. Det är de tre förstnämnda som står bakom företaget och svarar för driften.

Niklas Bygdestam

Hoppas det går bra för detta bolag. De verkar ju ha bra smak då de köpt in Irizar PB som jag tycker är bland det finaste som finns när det gäller moderna bussar :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

S Svensson

Var i Mölndal övernattar bussarna? Om det nu var övernattning. Och Swebus Express MAN sågs från tåget på Autobus (Jennyhill,Partille granne med fd Linjebuss,fd Connex nuv Veolia).

yngrot

De "bor" i Rävekärr fd Kålleredsbussarnas garage enligt uppgift här på snacket.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Nor1

Hos Spårvägen då mao. ;)

yngrot

När jag körde förbi där för ett par år sen verkade det vara Den Oudsten som fanns där, idag då?
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Staffan Sävenfjord

Citat från: yngrot skrivet 10 januari 2008, 20:45:41 PM
När jag körde förbi där för ett par år sen verkade det vara Den Oudsten som fanns där, idag då?

Det finns säkert många den Oudsten kvar i Rävekärrsdepån fortfarande. Och det är hos Spårvägen som Bus4you hyr in sig för uppställning av två bussar. Två bussar sover hos Scania i Linköping.