Huvudmeny

Bussar i Uppland

Startat av Stefan P, 09 januari 2008, 18:44:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan P

Hej

Finns det någon vart de sk. EB - bussarna tog i vägen när de försvann i från Uppland sam de andra bussar som försvann i sommars.
mvh gammalbuss

Niklas Bygdestam

Citat från: gammalbuss skrivet 09 januari 2008, 18:44:57 PM
Hej

Finns det någon vart de sk. EB - bussarna tog i vägen när de försvann i från Uppland sam de andra bussar som försvann i sommars.
mvh gammalbuss

Jag har i alla fall under hösten sett ett par fd EB-bussar. Tror visst att det finns kvar någon eller några som faktiskt har blivit omlackade i UL-gult nu och då syns det inte längre dess förflutna som EB-bussar tyvärr
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Walter

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 09 januari 2008, 19:40:24 PM

Jag har i alla fall under hösten sett ett par fd EB-bussar. Tror visst att det finns kvar någon eller några som faktiskt har blivit omlackade i UL-gult nu och då syns det inte längre dess förflutna som EB-bussar tyvärr

Ett par finns kvar i nya färger som Niklas säger, de andra har sålts vidare och ett par kan nu ses hos Busmarket.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

jocke

Har för mig jag såg en i Gävle för inte länge sedan. Kan minnas fel dock.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Oskar A

Den enda kvarvarande med EB-lack är 1929 som hör hemma i Enköping. Sedan finns de gula 1813 och 1928.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Niklas Bygdestam

Citat från: Oskar A skrivet 09 januari 2008, 22:15:10 PM
Den enda kvarvarande med EB-lack är 1929 som hör hemma i Enköping. Sedan finns de gula 1813 och 1928.

Då finns det alltså bara en enda EB-buss i EB-lack kvar i trafik nu då? Vet någon när den ska lackas om eller kanske säljas istället? När den bussen antingen försvinner eller lackas om i UL-gult så går faktiskt en epok i graven
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.