Någon som vet något om OAM876...

Startat av Danne B., 08 januari 2008, 16:08:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Danne B.

...som är till salu hos www.wetlandia.se ...?!

Bilder, minnen, information?

//Danne

Janne Rickman

Först ägare Kristian Larsson nr 49
Köpt 1990-04-03
Såld till Evobus 2003-04-04

/Janne

Staffan Sävenfjord

Citat från: Janne Rickman skrivet 08 januari 2008, 16:24:36 PM

Först ägare Kristian Larsson nr 49
Köpt 1990-04-03
Såld till Evobus 2003-04-04

/Janne

Sedan ägd av NB Resor i Falkenberg. Troligen köpte de den från Evobus och sålde den till Wetlandia.

Peter Öden

Hej !

OAM 876 leasas sedan 2007-11-29 av Slöinge Buss HB/Slöinge.
Leasingivare ´är Wetlandia AB/Vetlanda. CBR anger dock bussen avställd sedan 2006-09-29 !

Mvh Peter Ö

Staffan Sävenfjord

Citat från: Peter Öden skrivet 08 januari 2008, 17:45:30 PM
Hej !

OAM 876 leasas sedan 2007-11-29 av Slöinge Buss HB/Slöinge.
Leasingivare ´är Wetlandia AB/Vetlanda. CBR anger dock bussen avställd sedan 2006-09-29 !

Mvh Peter Ö

Man kan undra vad de båda tjejerna som äger Slöinge Buss skall med den till. De blev ju hårt drabbade av skolskjutsupphandlingen i Falkenbergs kommun och torde ha bussar över. Men de kanske har fått ny trafik från årsskiftet och CBR inte hunnit med riktigt ännu. Det vore i alla fall trevligt om det vore så.

Danne B.

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 08 januari 2008, 18:01:34 PM
Man kan undra vad de båda tjejerna som äger Slöinge Buss skall med den till. De blev ju hårt drabbade av skolskjutsupphandlingen i Falkenbergs kommun och torde ha bussar över. Men de kanske har fått ny trafik från årsskiftet och CBR inte hunnit med riktigt ännu. Det vore i alla fall trevligt om det vore så.

Den är ju till salu på Wetlandias hemsida...?!

//Danne

Staffan Sävenfjord

Citat från: Danne B. skrivet 08 januari 2008, 18:17:07 PM
Den är ju till salu på Wetlandias hemsida...?!

//Danne

Jo, men den är registrerad på Slöinge Buss. Leasad från Wetlandia och avställd. Så antingen har man missat att ta bort den från hemsidan eller också är leasingen tidsbegränsad och man vill sälja den när denna upphör.

Martin Maltkvist

Citat från: Janne Rickman skrivet 08 januari 2008, 16:24:36 PM

Tänk om Setra skulle börja nytillverka HDS-bussar :), enda gången som jag åkt i en överbyggd buss är en Spaceliner från Interbus.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Danne B.

Då kan jag bekräfta att bussen numera befinner sig i Märsta dit den såldes igår! :)

En kompis känner nya ägarna så han och jag var och tittade på den igår...

//Danne

Blue

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 08 januari 2008, 18:49:38 PM
Tänk om Setra skulle börja nytillverka HDS-bussar :), enda gången som jag åkt i en överbyggd buss är en Spaceliner från Interbus.

Då vore jag först i kön för att beställa, bästa buss jag haft!
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Martin Maltkvist

Citat från: Blue skrivet 11 januari 2008, 12:50:48 PM
Då vore jag först i kön för att beställa, bästa buss jag haft!
Skulle jag kunna få en sammanfattning? :)
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Blue

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 11 januari 2008, 19:09:05 PM
Skulle jag kunna få en sammanfattning? :)

Gick som ett strykjärn på vägen med gott om plats för personliga saker runt förarplatsen.
Bra bagageutrymme och skönt att sitta för sig själv när man körde långresor.

Nackdelarna är väl att sovkabinen passar bäst för folk under 1,70 och att man tappar lite kontakt med resenärerna vid dagsturer.

En hds byggd på ett modernt 415 "chassie" har alla möjligheter att lösa platsbristen i sovbingen då den är lite högre.

Har tyvärr bara denna bilden digitalt då det var innan jag började fotografera aktivt.

Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)