Vilka Swebusnummer "i modern tid" har aldrig existerat?

Startat av virtual1, 08 januari 2008, 12:42:35 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Christian Ljunggren

Citat från: Walter skrivet 08 januari 2008, 17:40:42 PM
Detsamma gäller väl även kring 5027 m.fl Fanns ju gamla JB bussar där med. Sedan får du gärna utveckla mer om lastbilen i G samt historien o 4665. Käner till den om 4548/4848. Sedan kan man undra varför just 47 serien är så full med luckor. Det var ju strul med märkningen av 477x -expresser i Skaraborg.


Lastbilen kan ju jag ta hand om.
6255 i G var en Volvo N88-44T, ch: 2625, -68 och hade försetts med flak och kran bakom hytten. Bilen användes av verkstaden bl a.
Den började f ö sin bana som trailerdragare hos Svelast i Göteborg och köptes av SJ Busslinjegrupp i Göteborg 1977 och ombyggdes, varpå pivåkopplingen borttogs. (Reg-nr: DHK780, fd O15270).

Mvh

Christian

Ersa

Hur är det med alla nummer mellan 7000-7599 då?
Dessa har jag inte sett användas.

Christian Ljunggren

Citat från: Verspieder skrivet 08 januari 2008, 21:35:05 PM
Hur är det med alla nummer mellan 7000-7599 då?
Dessa har jag inte sett användas.


7594, 7595, 7598, 7599 fanns kvar vid Swebus övertagandet.
Ett antal 75xx-vagnar såldes strax innan.

/Christian

Walter

#18
Citat från: Verspieder skrivet 08 januari 2008, 21:35:05 PM
Hur är det med alla nummer mellan 7000-7599 då?
Dessa har jag inte sett användas.

Har fått många uppgifter från olika håll o vilka vagnar som verkligen övertogs från diligensen, Tyvärr verkar detta omöjligt. Många vagnar fanns dessutom tydligen bara på pappret.

8xxx och 9xxx är ju omöjligt att veta utan tillgång till vagnlistorna. Lättare att säga vilak som funnits i dom serierna
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

homer

De känns som om Swebus är de bolag som väcker mest känslor hos alla snackare, iallafall vad gäller nummerserien, kan de bero på att det är roligare att följa Swebus serien med tanke på att man trots vissa luckor ändå följer nummerordningen ganska bra till skillnad mot Busslink och Veolia

Ersa

Citat från: Christian Ljunggren skrivet 08 januari 2008, 21:39:21 PM
7594, 7595, 7598, 7599 fanns kvar vid Swebus övertagandet.
Ett antal 75xx-vagnar såldes strax innan.

Jag rättar mig till 7000-7499.

Walter

Citat från: Christian Ljunggren skrivet 08 januari 2008, 21:33:05 PM

Lastbilen kan ju jag ta hand om.
6255 i G var en Volvo N88-44T, ch: 2625, -68 och hade försetts med flak och kran bakom hytten. Bilen användes av verkstaden bl a.
Den började f ö sin bana som trailerdragare hos Svelast i Göteborg och köptes av SJ Busslinjegrupp i Göteborg 1977 och ombyggdes, varpå pivåkopplingen borttogs. (Reg-nr: DHK780, fd O15270).

Mvh

Christian

Tackar, fanns 6255 kvar 2006 eller var den bara kvar i fordonsregistret? Nu äfr den avreggad senast ägd av en privatperson. Kan säga att 6256 hette FLH574, Vo L375 1967
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Christian Ljunggren

Citat från: Walter skrivet 08 januari 2008, 22:00:30 PM
Tackar, fanns 6255 kvar 2006 eller var den bara kvar i fordonsregistret? Nu äfr den avreggad senast ägd av en privatperson. Kan säga att 6256 hette FLH574, Vo L375 1967


Tror att den var kvar 2006.

6256 var FLH574, -67.
Dock var det en Volvo F85-42T och inte en L375 (Starke).
Ch 2979 och försedd med flak m 45 cm lämmar och Foco-kran bakom hytten.
Användes av verkstaden i Karlskrona och vid hpl-arbeten.
Inköpt 1977 från Karlskrona Lastbil AB och ombyggd med dragkula 60mm
i stället för bygelkoppling och avkortat flak.
Såld t privatperson 1994 och vidaresåld 1995.

/Christian

S Svensson

Det är lite osäkert om 3482 har funnits eller inte.
Det hela beror på vad som menas.Jfr omgivande nummer.
.

Walter

Citat från: S Svensson skrivet 08 januari 2008, 23:47:41 PM
Det är lite osäkert om 3482 har funnits eller inte.
Det hela beror på vad som menas.Jfr omgivande nummer.
.

3474 NNX707 fd Skyttorps Taxi
3475 CTT886 Fd Ingmans
3476 FTE149 Fd Ingmans
3477 CXC102 Fd Ingmans
3478 FGZ685 Fd Ingmans
3479 MWC271 Fd Ingmans
3480 NFF815 Fd Ingmans
3481 NCX080 Fd Ingmans
3482 ?
3483-3485 Neoplan Megaliner nyleverans Swebus

Mina uppgifter i varje fall
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Kaxen

Citat från: Lars Ödlund skrivet 08 januari 2008, 16:51:03 PM
6255 har varit upptaget i fordonsregistret då detta nummer tillhörde en lastbil i Göteborg, därför denna lucka.

Vad menar du med att numret varit i fordonsregistret? Vägverket bryr sig inte om företagens inventarienummer, men du kanske menar något annat?  :)

Kaxen


Jan

Citat från: S Svensson skrivet 08 januari 2008, 23:47:41 PM
Det är lite osäkert om 3482 har funnits eller inte.
Det hela beror på vad som menas.Jfr omgivande nummer.
.

Möjligtvis är jag ute och reser just nu, men var inte 3482 en flygbuss som gick mellan Växjö Centrum och flygplatsen? Sedan gick den till Connex i bytesaffären.
I branschen i 40 år

Walter

Citat från: Jan skrivet 09 januari 2008, 17:27:30 PM
Möjligtvis är jag ute och reser just nu, men var inte 3482 en flygbuss som gick mellan Växjö Centrum och flygplatsen? Sedan gick den till Connex i bytesaffären.

Skiljer en siffra Swebus 3492>Connex 1960 är flygbussen!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

S Svensson

Skulle vilja be Christian eller Lasse lösa mysteriet med 3482. Jag har i vilket fall fått uppgift om att en viss buss skulle ha detta nr,men den borde ha fått ett annat nr.Ev har den fått två nummer.
3477 fd Roffes buss (placerad I Kukngsbacka,Göteborg pbr
3481 är inte Ingmans utan fd Värmlandstrafik (LHM) men använd av Evensson,Höljes
Sedan en anteckning från 94 att 2756 har brunnit i Höganäs och skall in för reparation (ev ny kaross??)