BAZ 391 (Swebus 4415/Interbus 524)

Startat av Ove Bojarp, 06 januari 2008, 13:51:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ove Bojarp

När skiftade denna buss färg och inv.nr?
     Här som Swebus 4415 och Interbus 524.
     Van Hool kaross nr: 31194
     Volvo  B12-68B.

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Ove Bojarp

Före juni 2006, men jag fick ett problem till när jag tittar på Swebusleveranserna i gamla bussnytt;
Där står för Swebus 4410-4419 så här;
lackering Swebus-vit resp. Interbus/Swebus.
Hur ska man tolka det, på bilden har den ju dessutom olika inv.nr

S Svensson

Jag har ett minne av att Göteborgs placerade vH T9 hade den som kallas Interbusfärg och den vita fanns i Stockholm. Det skall påpekas att det var BBC som skötte beställningstrafiken och man enbart använde Interbusnamnet. I Göteborg gjordes försök att använda en färgsättning som påminde om gamla Interbus. Stockholmsfärgen fanns först i Göteborg där den blå nederdelen ännu inte tillkommit. Alltså på andra bussar än ovan.
Samtidigt har jag ett minne av att båda varianterna fanns i Göteborg sommaren 1998,av vHT9 modellen.Orsak introduktionen av en då ny bilmodell.
Ibland är det lätt glömma av vissa skeenden.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Staffan Sävenfjord

Citat från: Walter skrivet 06 januari 2008, 22:18:00 PM
BussBeställningsCentralen (?)

Precis så. Ett arv från den gamla GDG-tiden. Nog var det Interbus som skötte bussbeställningarna åtminstone från 1994 men de flesta - inklusive ofta också de själva - sa fortfarande BBC. I dag heter det dock Interbus och snart kanske det kommer att heta Strömma Buss.   :P