Tre långskorpor (tre godnattbilder)

Startat av Frippe Fribas, 04 januari 2008, 22:25:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Citat från: Peter Elmheden skrivet 09 januari 2008, 00:18:42 AM
Stämmer ganska bra det.
0101-0104, 0107, 0201, 0301-0303 gick til ryssland + någon extra Irizar som köptes från Håbo.
Kommer något annat in istället?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Peter Elmheden

Dessa skickades iväg för 2 år sedan så de har ersatts redan.

Martin Maltkvist

Citat från: Peter Elmheden skrivet 09 januari 2008, 01:17:14 AM
Dessa skickades iväg för 2 år sedan så de har ersatts redan.
Så sant, SBH visar ju på nytillskott under 2006.
Vilken är anledningen till denna rockad?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Peter Elmheden

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 09 januari 2008, 10:39:20 AM
Så sant, SBH visar ju på nytillskott under 2006.
Vilken är anledningen till denna rockad?

Vad menar du? Att man skickade bussar till bolaget i Ryssland eller att man delade upp
tårtan i Sverige.
Om det sist nämnda så för att skapa en renare beställningsgren.

Martin Maltkvist

Citat från: Peter Elmheden skrivet 09 januari 2008, 11:07:25 AM
Om det sist nämnda så för att skapa en renare beställningsgren.
Det här kan nog vara svaret på min fråga
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Bussmicke

#20
Citat från: Peter Elmheden skrivet 08 januari 2008, 00:19:46 AM
När? Minns ej riktigt, man gjorde en omdisponering för typ ett år sedan när man flyttade över Skavsta, Nynäshamn och Västeråslinjen
till FAC och gjorde Charter till en "ren" beställningsgrupp.
Därför rullar det en massa vagnar med Charter-stripning i Flygbussarnasflotta.

Vilka finns kvar hos Charter? (fritt ur minnet):

0105, 0106, 0108, 0505, 0611-0617 + 0502 (tror att jag fick med alla).

Dessutom är flera av FAC´s bussar stationerade nere på Skavsta (minns inte exakt vilka just nu så jag nämner inga).

Sedan lånar man ju naturligtvis både förare och fordon med varandra när det kan behövas.



0504 verkar också vara kvar hos Charter. I bilregistret är den det i alla fall.
Kollade några slumpmässigt valda vagnar som ej är med i listan ovan så var ingen överförd i CBR.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Elmheden

Citat från: Bussmicke skrivet 22 januari 2008, 00:05:18 AM
0504 verkar också vara kvar hos Charter. I bilregistret är den det i alla fall.
Kollade några slumpmässigt valda vagnar som ej är med i listan ovan så var ingen överförd i CBR.

Nej, listan jag skrev är korrekt.
Tror inte det har någon betydelse vem som står som ägare då fler omdisponeringar inom bolaget
kan tänkas ske i framtiden.
Jämför t.ex. med vem som står som ägare för Charters 0616+0617.

robbes

sådant här om vem bussar står regade på kan bero på en sak till


Om Fac ville utöka med ex 10 bussar så måste de först o främst få nya trafiktillstånd från länsstyrelsen på dem och ställa garantier ekonomisk som krävs för tillstån detta tar sin lilla tid och ett fordon som ej är godkänt för yrkestrafik får ej användas i yrkestrafik förrens godkänt märke är utfärdat.

Charter i sin tur kan ha haft 10 vilande tillstånd och då kan man slänga in bussarna där och på så vis få bussarna i trafik mycket fortare