DM i buss-puttning 2008

Startat av Ersa, 04 januari 2008, 19:25:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cero

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 05 januari 2008, 15:07:01 PM
Censur är något som bara myndigheter kan ägna sig åt och innebär att man förhandsgranskar materialet. Jag kan garantera att vare sig någon myndighet eller något företag förhandsgranskar vad som publiceras på Bussnack.

Nej, men det kan ju komma surt efter om någon publicerar material eller "sanningar" som inte var tänkta att komma ut i dagsljus. Köttfärs, typ.

Sedan tycker jag personligen att organisationer som drivs på så sätt att man har en massa ljusskyggt skräp i lådorna borde förändra sin verksamhet. För förr eller senare tänds alltid lampan och då försvinner oftast den vinst man tidigare gjort. Tyvärr har dock många av de ljusskygga typerna viss fingertoppskänsla att försvinna innan lampan tänds så de brukar klara sig fint ändå. Detsamma gäller dock inte fotfolket som får leka målvakter.

Ersa

Citat från: Lars Ödlund skrivet 05 januari 2008, 11:46:27 AM
Under de år jag jobbade åt firman ifråga (14 år) skulle jag aldrig kommit på tanken att publicera sådana bilder oavsett vad man kanske själv tycker.

Naturligtvis är man lojal mot sin arbetsgivare och i många fall även andra bussföretag. Detta gör att man aldrig lägger upp bilder på uppletade brister och fel. Pga denna princip har det aldrig dykt upp en massa bilder från mig på bussar i fel färg på fel linjer osv. Jag tänker inte ge någon huvudman orsak att reta sig på en trafikutövare, så vill de leta fel får de ge sig ut och fota själva.

Åt andra hållet går det dock att leka en liten aning. Jag har jag använt Photoshop i vissa enstaka tillfällen, och då klo**ersanerat bakstammar, suddat ut bucklor och andra småskador samt "lagat" det ena främre parkeringsljuset med hjälp av lite klipp och klistra.  ;)