Huvudmeny

Gub 632

Startat av Mathias Rickman, 03 januari 2008, 20:31:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathias Rickman

En fin Scania CN113ALB

Mathias

Simon A

..o pappa Rickman sitter bakom ratten ser jag ;D Men vad har min far gått och gömt sig någonstans?

//Simon

Mathias Rickman

Han var på den heliga plattsen

Simon A

Aha..då vet man.

//Simon

Niklas Bygdestam

Trevligt med bild på dessa bussar. De lär nog bara ha det här året nu innan de försvinner. De är också de sista i Uppsala som inte är låggolv. När dessa försvinner så går faktiskt en epok i graven för då försvinner de sista riktiga Scaniabussarna i Uppsala
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Mathias Rickman

Det kan det inte vara för 721 serien är ju inte låggolv

Mathias

Ersa

2008 verkar vara året då underbara Scania CN113ALB "rensas ut" inte bara från Uppsala och SL-land... utan även från Umeå.  :'(

Simon A

Citat från: Mathias Rickman skrivet 04 januari 2008, 16:13:13 PM
Det kan det inte vara för 721 serien är ju inte låggolv

Mathias
Och även de två vita Scaniorna 704-705 är ju inte heller låggolv och de är i min mening värda att betrakta som riktiga Scanior också ;D

//Simon

bjorn_k

Citat från: Verspieder skrivet 04 januari 2008, 20:00:30 PM
2008 verkar vara året då underbara Scania CN113ALB "rensas ut" inte bara från Uppsala och SL-land... utan även från Umeå.  :'(
:snyft: Men det finns kanske köpläge för vissa... =)

Ersa

Citat från: bjorn_k skrivet 05 januari 2008, 15:16:05 PM
:snyft: Men det finns kanske köpläge för vissa... =)

Kvarne kanske?   8)

bjorn_k

Simon A

Förut var Spårvägssällskapet inne på att köpa loss en av dessa ledvagnar när det var dags och isåfall 629 men om så är fallet nu vet jag inte, men jag håller tummarna för det. 629 är enligt min mening den buss som är fräschast och piggast av de som är kvar.

//Simon

Mathias Rickman

Men det är synd at det ska försvina

Ersa

Citat från: bjorn_k skrivet 05 januari 2008, 20:09:53 PM
Mjo... eller herrn sj?

Nja, ingen ledbuss på min gård helst. De är så bökiga att ta sig in på campingplatser med. Någon form av framtida normalgolvad 12-metersvagn omlackad till diligensgult lär räka gott och väl. Detta om man skulle få någon miljon kr över efter att man köpt sig en gård med ett stort bostadshus samt plats för en massa fordon.  :)

Mathias Rickman

Citat från: Verspieder skrivet 06 januari 2008, 10:43:52 AM
Nja, ingen ledbuss på min gård helst. De är så bökiga att ta sig in på campingplatser med. Någon form av framtida normalgolvad 12-metersvagn omlackad till diligensgult lär räka gott och väl. Detta om man skulle få någon miljon kr över efter att man köpt sig en gård med ett stort bostadshus samt plats för en massa fordon.  :)

Men den där miljonen har ju väll alla buss förare i backfickan :)

Mathias