En hederligen Scania CN113 led....[1 SL-bild]

Startat av Kvarne, 03 januari 2008, 19:12:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kvarne

Levererad till Busslink Söderort---->Flyttad till Handen--->Flyttad till Söderort--->Flyttad till Handen--->Flyttad till Råsta...om jag inte mins helt fel...
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Cero

En gammal goding! Hoppas de tar väl hand om den i Råsta.

Niklas Bygdestam

Hoppas den får leva kvar åtminstone något år till i alla fall
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Nico

Vill minnas att dessa vagnar är 96:or så de får väl rulla ytterligare fyra år om så behövs. 6968, 6969 samt 6971 återgick till Söderort i fredags om jag inte minns fel. Tyvärr är väl Råstas trafikmiljö inte heller så snäll och dessa äldre vagnar tursätts (då de inte får gå i miljözon) även främst i insatsomloppen som går under morgon- respektive kvällsrusningen på tunga linjer som 514, 517, 520, 527 osv. och sådant sliter ju det med.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Kvarne

Citat från: Nico skrivet 03 januari 2008, 20:32:51 PM
Vill minnas att dessa vagnar är 96:or så de får väl rulla ytterligare fyra år om så behövs. 6968, 6969 samt 6971 återgick till Söderort i fredags om jag inte minns fel. Tyvärr är väl Råstas trafikmiljö inte heller så snäll och dessa äldre vagnar tursätts (då de inte får gå i miljözon) även främst i insatsomloppen som går under morgon- respektive kvällsrusningen på tunga linjer som 514, 517, 520, 527 osv. och sådant sliter ju det med.

Jo tack! Jag var ute igår och körde bil och mötte 6971 på 144an. Höll på att svänga ner i diket i rena förvåningen....
Kul att hela tre stycken av dessa fina bussar har "hittat hem" igen.... :D
Mvh Kvarne

Bussmicke

Inte bra att köra bil och titta på bussen, vägen känns säkrare att titta på..  ;D
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Kvarne

Citat från: Bussmicke skrivet 03 januari 2008, 22:40:19 PM
Inte bra att köra bil och titta på bussen, vägen känns säkrare att titta på..  ;D

Självklart tittar jag på vägen när jag kör, jag överdrev rätt mkt i inlägget ovan om du inte förstod det.... ;D
Mvh Kvarne

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

kristoffer

Citat från: Kvarne skrivet 03 januari 2008, 22:30:35 PM
Jo tack! Jag var ute igår och körde bil och mötte 6971 på 144an. Höll på att svänga ner i diket i rena förvåningen....
Kul att hela tre stycken av dessa fina bussar har "hittat hem" igen.... :D

Men kvarne då hahaha  :D ;D

/ Kricke

Anders Lundén

Citat från: Kvarne skrivet 03 januari 2008, 19:12:22 PM

Levererad till Busslink Söderort---->Flyttad till Handen--->Flyttad till Söderort--->Flyttad till Handen--->Flyttad till Råsta...om jag inte mins helt fel...

Nu Kvarne är det "besserwisservarning" men du måste väl ändå mena att bussen levererades till SL Buss Söderort 1996? Busslink uppfanns 1999 och rullade väl först 2000.
// Anders :)

Bussmicke

Hade han uteslutet Busslink i första placeringen hade inget funnits att anmärka.
//Bussmicke.