Till forumiten Kricke....[1 SL-bild]

Startat av Kvarne, 03 januari 2008, 19:04:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kvarne

Hör av dig om du vill ha den i fullstorlek!  :D
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

kristoffer

tack kvarne  ;D där är den ju  ;D :D ja gärna vill jag ha den i full storlek! Hittade denna tråd nu  :-\ har haft mkt teori att plugga så har inte varit inne här så mkt o läst.. men som sagt bättre sent än alldrig :P

/ Kricke

Robert Brink

Den där rackarn körde jag häromdagen! En riktig pärla ;D, det enda som kunde varit lite bättre, är servon! Den är alldeles för trög! >:(

//R

Mikael T Nilsson

Trevligt, en av Råstas särlingar! Av denna typ finns även 4504 i Råsta.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Robert Brink

Och om jag inte såg helt fel, även 4503 i förra veckan...!
Problemet med dessa vagnar på Råsta är att dom är svåra att tursätta. Antingen pga miljözons kraven, eller pga SL:s låggolvskrav!

//R

Mikael T Nilsson

Citat från: Robert Brink skrivet 12 januari 2008, 16:59:40 PM
Problemet med dessa vagnar på Råsta är att dom är svåra att tursätta. Antingen pga miljözons kraven, eller pga SL:s låggolvskrav!

//R

Jag vet inte vilka Råstalinjer som det krävs låggolv på, men jag har ofta sett 45xx-vagnarna på linje 505/505X, 509, 513 och 514.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Robert Brink

Har för mig av dom linjer som du räknade upp gäller 505 som låggolvslinje! I övrigt vet jag att i alla fall: 504, 523 kräver låggolv!
Det intressanta är ju att på tex 509 åker väl åxå äldre och barnvagnar, eller??? :o

//R

Fredde

Gällande 505/505X: TRAFIKERINGSPLAN
Fordonskrav: Normalbuss för förortstrafik.

Så här går det att ha hur hög buss som hellst ;D

/F

kristoffer

Citat från: Robert Brink skrivet 12 januari 2008, 16:59:40 PM

//R

Hade vellat ha kvar alla 45xx vagnar i nynäs  ;D vi saknar dom  :-\

/ Kricke