Huvudmeny

Bussproblem

Startat av Sanna, 07 september 2025, 18:54:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sanna

fick för några dagar sedan en gammal enkeaxlig buss som tidigare gått som utbildningsbuss, den var stendöd när jag kom till den en kille från verkstaden kom ut och hjälpstartade den med rådet inte slå av motorn på en timme, jag körde i två timmar inan jag stängde av de i en rast, startade utan problem och den bussen gick klockrent resten av mitt arbetspass..

Nico

Låter som du fick ut en äldre förbränningsmotordriven buss med dålig laddning. Efter start så får man ju då köra ett tag för att ladda batteriet. Kan man sedan köra non-stop i säg två timmar (som i ditt fall) så är det ju ok, men annars så gäller i de flesta fall ju bara en minuts tomgångskörning. Står man sedan på tomgång på tex terminaler och ändhållplatser så leder även det lätt till klagomål till trafikhuvudmannen mm. Så behöver man inte stå på tomgång så är det bra om det går att undvika.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman