Odenplan: Stopp i trafiken!

Startat av Dan Henriksson, 02 januari 2008, 22:35:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Dan Henriksson

Satt och åt på Burger King när jag såg bussar backa tillbaka på Odengatan och köra in Karlbergsvägen i stället. När jag gick för att kolla varför, såg jag den här "proppen":

Busslink 5382 har fått stopp vid ett mycket strategiskt ställe. Ingen buss kunde passera på Odengatan-sidan av Odenplan, utan fick åka på Karlbergsvägen.

Sett från andra hållet.

Busslink 5097 vid improviserad hållplats på Karlbergsvägen.

Hälsningar Danne H

Walter

Kul att se att dom löser den uppkomna situationen smidigt.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Nico

Verkar som kaoset uteblev, men så var trafiken lugn överlag igår. Hittade i alla fall inget inrapporterat om det hela för Råstas del och vid den här tiden har vi ändå en å annan 515 som ska passera denna korsning och sedan svänga runt Gustav Vasa kyrka och återgå mot Sumpan. För dessa hade i alla fall inte Karlbergsvägen varit något direkt alternativ även om det är det för genomgående linjer eller linjer som utgår från Odenplan i riktning mot S:t Eriksplan. Förutsätter dock att trasan bärgades bort ganska omgående om den inte gick att starta.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Dan Henriksson

Citat från: Nico skrivet 03 januari 2008, 19:04:46 PM
Verkar som kaoset uteblev, men så var trafiken lugn överlag igår. Hittade i alla fall inget inrapporterat om det hela för Råstas del och vid den här tiden har vi ändå en å annan 515 som ska passera denna korsning och sedan svänga runt Gustav Vasa kyrka och återgå mot Sumpan. För dessa hade i alla fall inte Karlbergsvägen varit något direkt alternativ även om det är det för genomgående linjer eller linjer som utgår från Odenplan i riktning mot S:t Eriksplan. Förutsätter dock att trasan bärgades bort ganska omgående om den inte gick att starta.

Jag var inte kvar så länge, hann endast se en 515 som fick köra lite specialväg. Den åkte motsols runt kyrkan och startade sedan vid 42:ans och 53:ans hållplats vid Odenplan. Det var, som du skriver, väldigt lugnt igår kväll, vilket ju var tur i oturen!