Malmös nya linjenät (Samt övrigt i Skåne som påverkar)

Startat av AdamL, 05 juli 2025, 11:34:44 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Anders.o93

Nya depån i hamnen kommer att börja användas i mars 2027, 99 bussar av varierade modeller kommer placeras där.

Nya depån i Lockarp kommer att börja användas i juni 2027, 177 bussar av varierade modeller kommer placeras där.

Mölledalsdepån kommer att tas över av regiontrafiken Malmö/Lund som Nobina tar över ansvaret för. På Mölledal kommer även 10 gasbussar för stadstrafiken placeras.

En del linjer kommer utgå från Hamnen och en del från Lockarp, men de flesta linjer kommer utgå från båda depåer.

Erobran

Citat från: Anders.o93 skrivet Idag kl. 11:16:46 AMNya depån i hamnen kommer att börja användas i mars 2027, 99 bussar av varierade modeller kommer placeras där.

Nya depån i Lockarp kommer att börja användas i juni 2027, 177 bussar av varierade modeller kommer placeras där.

Mölledalsdepån kommer att tas över av regiontrafiken Malmö/Lund som Nobina tar över ansvaret för. På Mölledal kommer även 10 gasbussar för stadstrafiken placeras.

En del linjer kommer utgå från Hamnen och en del från Lockarp, men de flesta linjer kommer utgå från båda depåer.

Er det besluttet hvilke linjer der skal gå hvor? Og hvilke linjer busserne på Bultofta/Mölledal skal kører på, eller om de blot skal stå som reservevogne?

Og Arlöv/Vinklen det var kun regionalbusser eller?

Buss_Lund

Citat från: Anders.o93 skrivet Idag kl. 11:16:46 AMNya depån i hamnen kommer att börja användas i mars 2027, 99 bussar av varierade modeller kommer placeras där.

Nya depån i Lockarp kommer att börja användas i juni 2027, 177 bussar av varierade modeller kommer placeras där.

Mölledalsdepån kommer att tas över av regiontrafiken Malmö/Lund som Nobina tar över ansvaret för. På Mölledal kommer även 10 gasbussar för stadstrafiken placeras.

En del linjer kommer utgå från Hamnen och en del från Lockarp, men de flesta linjer kommer utgå från båda depåer.

Hur kommer det sig att Mölledalsdepån ska tas över av regionbusstrafik? Trodde att alla ska står i vinkeln och hörde att mölledalsdpeån ska rivas om några år och bygga nya bostäder.

Men kul att mölledalsdepå bli kvar och de blir comeback för regiontrafik står i mölledalsdepå så vad ska hända med vinkeln depå efter alla stadsbussar lämna ?