Huvudmeny

Försmak...

Startat av Bussmicke, 02 januari 2008, 00:58:30 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

...av vad som snart kommer upp på hemsidan.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bjalle

Ahh, lite Helsingfors. Vad trevligt. Dessutom snyggt motiv på första bilden.
Detta ser man fram emot

Andreas Ljungqvist

Mycket trevligt att se fram emot din uppdatering.. Dock är Scalan ful buss med enkelstrålkastare...

bjalle

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 02 januari 2008, 18:18:46 PM
Mycket trevligt att se fram emot din uppdatering.. Dock är Scalaen ful buss med enkelstrålkastare...

Ojsan hoppsan, det la jag inte ens märke till

Karsten

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 02 januari 2008, 18:18:46 PM
Mycket trevligt att se fram emot din uppdatering.. Dock är Scalan ful buss med enkelstrålkastare...

Det är väl knappast det som gör den ful? Jag tycker den ser bättre ut med bara två strålkastare, inte lika vindögd s.a.s.

Jonas Gustafsson

Citat från: Bussmicke skrivet 02 januari 2008, 00:58:30 AM
...av vad som snart kommer upp på hemsidan.

Mycket trevligt. HelB (=Helsingin Bussiliikeene, med reservation för antal vokaler i sista ordet) har den praktiska egenheten (i likhet med Poståkeriets lastbilar och på sin tid GDG) att ha med årsmodellen någonstans i inventarienumret.
Innan 2000 användes fyrsiffriga nummer där t.ex. en buss från 1998 hade ett nummer på 98xx.
2000 började man om från nummer 1.
2001 blev det nummer på 1xx, 2002 på 2xx o.s.v., så bussen på bilden är alltså från 2006.
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Bussmicke

Tack.

Det stämmer bra.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.