Huvudmeny

GOTT NYTT ÅR

Startat av Mr G, 01 januari 2008, 18:28:46 PM

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

Mr G

Här kommer en nyårshälsning från mig. Jag har just satt min gamla scanner i trafik igen, den har varit avställd större delen av 2007. Den var planerad att ersättas av en nyleverans, men den planen har inte gått i lås än. Så Bussnacks besökare får hålla till godo med den sunkiga kvalitet på bilder som den uråldriga scannern förmår att åstadkomma. Tids nog blir den nog ersatt av något bättre. Tills dess kommer jag att scanna sparsamt. Och välja bilder som scannern klarar av, mörka bilder t ex göre sig icke besvär.

Min nyårsbild kommer från 1969 och visar en av de första H31:orna som kommit ut efter ombyggnaden till högertrafik. Kategori: Nyhetens behag
吉先生

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Mycket fin nostalgibild! Läste boken om dubbeldäckare i Stockholm nu i julas.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mr G

Trodde att jag skrev det, men tydligen inte. Bilden är från Renstiernas gata och bussen vi möter är på väg norrut och kommer strax fram till Folkungagatan.
吉先生

Cero

Najs! :) Ser ut som 5612 vilket väl var den första H31:an?

Bengt Jönsson

Citat från: Mr G skrivet 01 januari 2008, 18:28:46 PM

Här kommer en nyårshälsning från mig. Jag har just satt min gamla scanner i trafik igen, den har varit avställd större delen av 2007. Den var planerad att ersättas av en nyleverans, men den planen har inte gått i lås än. Så Bussnacks besökare får hålla till godo med den sunkiga kvalitet på bilder som den uråldriga scannern förmår att åstadkomma. Tids nog blir den nog ersatt av något bättre. Tills dess kommer jag att scanna sparsamt. Och välja bilder som scannern klarar av, mörka bilder t ex göre sig icke besvär.

Min nyårsbild kommer från 1969 och visar en av de första H31:orna som kommit ut efter ombyggnaden till högertrafik. Kategori: Nyhetens behag

.. och ännu hade man inte "hunnit" med att riva bort eller överasfaltera spårvägsspåren..
:(

/B

Peter Rost

Citat från: Cero skrivet 01 januari 2008, 19:19:29 PM
Najs! :) Ser ut som 5612 vilket väl var den första H31:an?

Enligt   vagnförteckningen  i  boken  "Dubbeldäckare"  i  Stockholm  inreggades  5628-5630  redan  1964-12-12. Verkar  som  dessa  tre  kom  i  trafik  något  före  5612, som  inreggades  1965-02-01. Dubbeldäckarpremiären  på  innerstadslinjer  skedde  den  18/1-1965, på  linje  62.

/Peter

Bengt Jönsson

Citat från: Peter Rost skrivet 01 januari 2008, 20:31:52 PM
Enligt   vagnförteckningen  i  boken  "Dubbeldäckare"  i  Stockholm  inreggades  5628-5630  redan  1964-12-12. Verkar  som  dessa  tre  kom  i  trafik  något  före  5612, som  inreggades  1965-02-01. Dubbeldäckarpremiären  på  innerstadslinjer  skedde  den  18/1-1965, på  linje  62.

/Peter

62:an.. "Käppexpressen"..  ;D
Men då kanske de som bodde utmed linjesträckningen fortfarande var i sin fulla vigör och med lätthet kunde äntra upp på övre plan..

/Bengt