Huvudmeny

Tågersättning

Startat av S Svensson, 20 augusti 2024, 20:15:43 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

S Svensson

I eftermiddag (20 aug) kl 15.25 kom tåget (3829)från Borås till Kinna. När jag passerade resandecentrum kom jag tänka på att buss har ersatt tågtrafik. För MB Nobina 4617 stod på långsidan av centrum En förare gick därifrån, och på hans klädsel stod det hela namnet för UOAB./Uddevalla Omnibus AB)

Bernt Talbrant

På grund av en händelse vid stationen/Centralbron i Borås på förmiddagen stoppades tågtrafiken under kanske en timma. Ett par tåg blev därför inställda och av omloppsskäl blev även några tåg senare på dagen inställda. Bussen ifråga kan ha ersatt tåg 3827 från Vänersborg via Herrljunga-Borås mot Varberg. Tåget var inställt Vänersborg-Borås men avgick i rätt tid från Borås mot Varberg.

S Svensson

Tack !

Ibland händer det att det kommer "främmande" bussar. Jag minns dock inte att jag sett 4617 tidigare. Inte heller att UOAB-före kör Nobina-buss. Men det är ibland så att bussar från Nobina (ibland reg på andra företag) kan köras av andra företags förare.

Tänkte på det vi skrev tidigare om samma busstyp som skall anskaffas till Skaraborgs distrikt.

John P

Nobina har en buss  som står i standby för tågersättning ( för Västtåg) i Uddevalla, bemanning och ( ev. ) körning är utlagt på underentreprenad till Uddevalla Omnibuss. 
Bussförare på Nobina Trollhättan.

Ulf Berlin

John P

Nej, någon av 4612 -4617. En buss i Uddevalla och ingen fast buss, bussen byts lite då och då för att den ska komma till service. 3863 är också tågbuss, men den kan nog vara lite för hög för att komma under vägporten i Dingle, så lite dumt att ha den i Uddevalla.
Bussförare på Nobina Trollhättan.