Negativscanning del 1029-1039

Startat av Greger Larsson, 31 december 2007, 11:00:05 AM

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Greger Larsson

Denna gång är det bilder från Skellefteå 1981, Luleå 1981(Busstrafikförbundets kongress) och Uppsala 1983.
Håll till godo!

Ulf Fernestad

Är detta en Säffle i turistutförande?
// Fernestad

Sundås

Visade en bild på Kiruna Trafik 22 i en annan tråd för någon vecka sedan, från i år. Trevligt att se en bild på den som lite nyare :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Rickardo

Tack för alla trevliga bilder!
Ser fram emot flera!  :)

/Rickardo

Greger Larsson

Citat från: Ulf Fernestad skrivet 31 december 2007, 11:28:42 AM

Är detta en Säffle i turistutförande?
// Fernestad

Ja, eller åtminstone långlinjeutförande. Tillhörde som ny Norrlandskustens Trafikförening och gick på linjen Sundsvall-Luleå. På bilden är den ganska nyligen ommärkt från continentbus till Skelleftebuss, man kan se det ommålade partiet där namnet sitter.

Greger Larsson

Citat från: Krille skrivet 31 december 2007, 11:51:52 AM
Mmmm, den va inte dum! Hade LLT flera av denna vagntyp?

/K

Det fanns tre hos LLT. Förutom en demobuss på Scaniachassi de enda van Hool-ledvagnarna i Sverige med denna karosstyp. De fanns f ö kvar i Luleå bara till för några år sedan.

Janne Rickman

Citat från: Greger Larsson skrivet 31 december 2007, 11:00:05 AM
Denna gång är det bilder från Skellefteå 1981, Luleå 1981(Busstrafikförbundets kongress) och Uppsala 1983.
Håll till godo!

Trevliga bilder från Uppsala

/Janne

Lasse i Bdn

Ang. LLT-bussen. Det fanns 4 normala samt 3 led. Jag tror att dessa gick till Murmansk området, man hade problem med tull. Det Har stått om detta i Tansports tidning. Man exporterade 10 bussar jag frågade vilka nr. dessa hade men ingen ville svara.

Henasa

Skit vad jag tycker det är ballt med bussar som har en lägre förardel än passageradel. som bild 1. Lite ballt...mera sånna bilder!!

Patrik Sandström

Citat från: Lasse i Bdn skrivet 07 januari 2008, 09:09:58 AM
Ang. LLT-bussen. Det fanns 4 normala samt 3 led. Jag tror att dessa gick till Murmansk området, man hade problem med tull. Det Har stått om detta i Tansports tidning. Man exporterade 10 bussar jag frågade vilka nr. dessa hade men ingen ville svara.

Kort vagnarna var 88 , 89 , 91 och 95 Ledvagnarna var 85 , 86 och 87.

Exakt vilka bussar som gick till murmansk via Olov Palmes fond kommer jag inte ihåg exakt men 85 , 86 , 87 , 97 , 98 ,99 och 109 har för mig att 113 och 114 for dit också men jag kan kolla under dagen och återkomma ikväll.