Nya GS-bussar, nu med bild

Startat av Jonas Gustafsson, 30 december 2007, 23:54:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

Här har vi GS 245 resp. 248. Få se om vi nu kan få klarhet i vad det är för slags lådor på taket, vilket som är AC och vilket som är vanlig fläkt.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Möllers

snyggt nu börjar det liggna danmarks bussar dom har ochså dörr 2x2x1  :P

Yujin Zhang

GS245 har förar-AC
GS248 har Klimatanläggning full-AC

Jonas Gustafsson

Citat från: Yujin Zhang skrivet 31 december 2007, 01:04:46 AM
GS245 har förar-AC
GS248 har Klimatanläggning full-AC

Tack för klargörandet!

//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Zella

Hur ser dörrställningen ut på dom nya bussarna på Blå... dom nya på 80 kommer väll att vara 2+2+1

Mikael T Nilsson

Trevliga bilder! Kul att två olika varianter av 8500 levererades.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Johan B

Citat från: Zella skrivet 01 januari 2008, 18:14:40 PM
Hur ser dörrställningen ut på dom nya bussarna på Blå... dom nya på 80 kommer väll att vara 2+2+1

Eftersom expressvagnarna har hög ruta utesluter det allt annat förutom utåtgående enkeldörr fram (precis som på 169 och 211). Enligt VV är det 1+1. 80-bussarna ser trevliga och ändamålsenliga ut, vad som oroar mig är att jag tycker mig se Volvos tortyrredskap till stadsstolar. En linje som 80 ska ha bälten men som vanligt när det gäller säkerhet så är det under förutsättning att det inte kostar något.