Blandade -90 tals bilder

Startat av Lars Ödlund, 30 december 2007, 12:36:10 PM

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Lars Ödlund

Lite blandat från -90 talet

Wasatrafik 484>>Swebus 1060 på Konsumentvägen i Älvsjö 1995

SL 6876>>Swebus 1287 i Rudboda 1996

SL 6944>>Swebus 1350 i Nynäshamn en natt 1995

SL 6394>>Swebus 1485 på Estödepån i Nynäshamn 1994, foto Christian Ljunggren

SL 4199>>Swebus 1549 strax efter operatörsbytet i Tyresö, foto på Gullmarsplan hösten 1995 Christian Ljunggren

Swebus 3416 i Sandviken 1994

Därmed var det slut på bilder för iår (om inte något speciellt skulle behöva illustreras)

Jan

Citat från: Lars Ödlund skrivet 30 december 2007, 12:36:10 PM

/
Swebus 3416 i Sandviken 1994

Därmed var det slut på bilder för iår (om inte något speciellt skulle behöva illustreras)

Swebus köpte många Buster men var tog de vägen? De blev inte långlivade.
I branschen i 40 år

M224

homer

SL 4199>>Swebus 1549 strax efter operatörsbytet i Tyresö, foto på Gullmarsplan hösten 1995 Christian Ljunggren

En gammal bekanting :(

var styrningen lika hemsk när bussen var ny?

Walter

Hoppas på fortsättning 2008!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Trevligt värre.
Swebustiden i Ösmo saknar jag av någon anledning.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Karsten

Citat från: Bussmicke skrivet 30 december 2007, 17:52:44 PM
Trevligt värre.
Swebustiden i Ösmo saknar jag av någon anledning.

Kanske för att det rullade så mycket allehanda diggabelt skrot från alla möjliga delar av landet? :P

Leif D

Citat från: Lars Ödlund skrivet 30 december 2007, 20:04:03 PM
Mja, "skrotet" övertog man från SL Buss, de inflyttade bussarna var i avsevärt bättre skick, minns en av de fd H1:orna som man med handkraft kunde hålla fast vid start och en annan som var så glapp i kraftöverföringen att det var ett under att den gick.

En stor del av vagnparken var ju Vo B58.

//Lars

Hehe, tänk någon som äntligen förstått att bussimporten till Storstockholm, beror på att det utkänta vagnar man importerar är i bättre skick än de "egna".
;-)

Leif D

Citat från: Lars Ödlund skrivet 30 december 2007, 20:28:32 PM
I många fall ja, i fallet Göteborg NEJ

Mmmm...  ingen regel utan undantag
;-)

Niclas Wennerlid

Citat från: Leif D skrivet 30 december 2007, 20:27:53 PM
Hehe, tänk någon som äntligen förstått att bussimporten till Storstockholm, beror på att det utkänta vagnar man importerar är i bättre skick än de "egna".

Håller inte alls med. I vissa fall stämmer det men långt ifrån alla som Busslink hämtat till Stockholm har varit i bra skick.
I en hel del fall jag själv varit med om har bussarna kanske varit i bättre skick plåtmässigt och i interiören men maskinellt sett tycker jag att de här lämnat en hel del att önska.

//Niclas

Karsten

Citat från: Niclas Andersson skrivet 30 december 2007, 21:34:58 PM
Håller inte alls med. I vissa fall stämmer det men långt ifrån alla som Busslink hämtat till Stockholm har varit i bra skick.
I en hel del fall jag själv varit med om har bussarna kanske varit i bättre skick plåtmässigt och i interiören men maskinellt sett tycker jag att de här lämnat en hel del att önska.

//Niclas

Men det beror ju främst på att Busslinks Stockholmsvagnar är i för bra skick! ;)

Bussmicke

Citat från: Lars Ödlund skrivet 30 december 2007, 23:25:39 PM
väl i klass med Swebus Halmstadbussar.

//Lars

? vilka vagnar pratar vi om här?
Jag är kanske för trött eller så.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Oskar A

Neoplanerna i 1250-serien borde det röra sig om.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Bussmicke

Visst fasen, dem tänkte jag inte på- Illa.
//Bussmicke.

Leif D

Citat från: Niclas Andersson skrivet 30 december 2007, 21:34:58 PM

//Niclas

Jodå, så kan det säkert vara, men de beror säkert lite på varför bussarna importeras också.
Är det för att de är övertaliga på annan plats, kan man ju kanske välja lite.
Är det så att man själv har stort behov, får man säkert ta vad som står till buds.
;-)