Översikt över Keolis vagnar i Stockholm

Startat av IvveRivve004, 28 januari 2023, 13:17:08 PM

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

IvveRivve004

Det kan heller inte finnas någon anledning att flytta tillbaka dem till Karlstad då Nobina ändå inte har någon användning av dem utan tänker ersätta större delen av bussflottan med elbussar...

ChaffisJakob

#601
De användes idag för linjeutbildning. Ska inte användas för linjetrafik så vitt jag vet.
Studerande bussförare på gymnasiet. Favoritbuss: Mercedes Citaro C1 Facelift.
Jag finns på TikTok.
🩵 KEOLIS Innerstan/Lidingö (Frihamnsgaraget)
📍Stockholms kommun

IvveRivve004

#602
Ah, typiskt. Då förmodar jag att man istället flyttar ut några av A37:orna från Råsta för att ersätta de tre äldsta A21:orna.

Buss1234

En ny Mercedes Sprinter, VR 7307 har nu blivit påställd på Ekerö. Samtidigt har 7298 blivit avställd.

Buss1234

Flera Keolis 12E som nu ha registrerats på Keolis: 4556, 4566, 4570, 4572, 4576, 4578-79, 4582 och 4585.

Buss1234

#605
4560 och 4562 är stationerade i Råsta. 1611 står i Råsta med inventarienumtena bortklistrade. Även alla 8900 har blivit av med sina inventarienummer.

William290311

1577-78 har jag inte sett i trafik för ett tag sen.
:3


ChaffisJakob

Citat från: IvveRivve004 skrivet 19 november 2025, 21:15:26 PMAh, typiskt. Då förmodar jag att man istället flyttar ut några av A37:orna från Råsta för att ersätta de tre äldsta A21:orna.
Hej,

Jag fick nyss reda på att båda ska användas för trafik i Frihamnen. En målas om just nu och utrustas med rätt system men även den andra ska målas om. Dessa elhybrider funkar faktiskt riktigt bra, nästan bättre än de vi redan har.

/ Jakob
Studerande bussförare på gymnasiet. Favoritbuss: Mercedes Citaro C1 Facelift.
Jag finns på TikTok.
🩵 KEOLIS Innerstan/Lidingö (Frihamnsgaraget)
📍Stockholms kommun

IvveRivve004

Båda? Men det är väl tre stycken? Eller är det en som inte sätts i trafik?

Buss1234


Buss1234

#611
alla 13xx, 1606,  1608, 1610-14, 1618, 1624 och 8051-52 avställda.

Buss1234

#612
Ska hybriderna 48xx i Råsta ersättas av elbussar nu och vad ska hända med dem isåfall?

Alex W

4964 tillhör Lunda. Körde 517 idag, och en annan okänd 496x stog i Lunda också

ChaffisJakob

Citat från: IvveRivve004 skrivet 25 november 2025, 12:15:16 PMBåda? Men det är väl tre stycken? Eller är det en som inte sätts i trafik?
Vi har endast två stycken Värmlandsvagnar i Frihamnen.

/ Jakob
Studerande bussförare på gymnasiet. Favoritbuss: Mercedes Citaro C1 Facelift.
Jag finns på TikTok.
🩵 KEOLIS Innerstan/Lidingö (Frihamnsgaraget)
📍Stockholms kommun