Översikt över Keolis vagnar i Stockholm

Startat av IvveRivve004, 28 januari 2023, 13:17:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

IvveRivve004

Då måste väl Fredriksdalsturerna på 4:an ha avlösningar vid Gullmarsplan då...

Filip S

Citat från: B10M skrivet 10 oktober 2025, 20:20:18 PM4981-84 och 4988-89 förutsätter jag också var planerade att tas över från början, de har ju nummer i 49-serien och har aldrig hört talas om att de skulle ersättas.

Jag får det till 51 "ej planerade" bussar: 1200-02, 1207-12, 1214-18, 1220-21, 1606-18, 1624 i Lunda och 4823-27, 4842-48, 8051-52, 1303, 1305-08, 1310, 8026 i Råsta. Är två av dessa borta?

1306 och 8026 är borta sedan en lång tid tillbaka.

Per E

1217 är avställd enligt Transportstyrelsen

Jörgen

Citat från: IvveRivve004 skrivet 11 oktober 2025, 10:34:56 AMDå måste väl Fredriksdalsturerna på 4:an ha avlösningar vid Gullmarsplan då...

Det stämmer.
Mvh: Jörgen

Jörgen

Citat från: IvveRivve004 skrivet 07 oktober 2025, 22:29:36 PMTack för infon. Nu är det bara 7151 som jag inte har sett eller hört någonting från.

Den står uppställd utomhus i Fredriksdalsgaraget.
Mvh: Jörgen

William290311

:3

Buss1234

Tio blåa 71XX har kommit i trafik men ändå har inga blåa 15xx ställts av?

IvveRivve004

Kanske har det något att göra med införandet av linje 5. Fredriksdal fick fler turer på 2:an och 4:an när 5:an (som enbart körs av Tomteboda) infördes.

IvveRivve004

Har också sett på Svensk Busshistoria att det ska ha kommit in en ny elbuss, 4545 (ZUJ05H), som påställdes 1 oktober i år och som skulle till Västerort. Är det en av de nya elbussarna som ska ersätta Scaniorna och alla Volvos som är kvar?

IvveRivve004

4071-80 har exporterats till Utrecht i Nederländerna.

Buss1234

Var bor Saltsjöbanans ersättningsbussar numera? Är det fortfarande Ekerö och Gubbängen?

William290311

:3

IvveRivve004

Jag tänkte att det var där de borde vara. Jag har sett dem köra förbi Skanstull söderifrån.

Buss1234

Tack, det låter logiskt nu när VR har Tyresö.

Fredrik Klint

Citat från: IvveRivve004 skrivet 20 oktober 2025, 22:41:13 PMHar också sett på Svensk Busshistoria att det ska ha kommit in en ny elbuss, 4545 (ZUJ05H), som påställdes 1 oktober i år och som skulle till Västerort. Är det en av de nya elbussarna som ska ersätta Scaniorna och alla Volvos som är kvar?

Man bygger på nerifrån. Hade man inte kunnat fortsätta med 4700 och uppåt?