Lite från året som gått - del 2

Startat av Johnny E, 29 december 2007, 14:54:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johnny E

I somras körde vi sightseeing från kryssningsfartyg i och runt Bergen med 7 bussar. För min del blev det totalt 46 dygn i Bergen, fördelat på 3 omgångar.

Här är vi på väg med de första 4 bussarna mot Bergen:

Vi hyrde två tyskregistrerade Neoplaner under sommaren i väntan på nyleveranser (Bova Magiq).

I Bergen sken solen  :) :

Faktum är att under min första period i juni (19 dygn) regnade det bara under en eftermiddag!

Bergens mest kända vy (som även tidigare visats här på Bussnack) - Bryggen:

Och där borta ser man anledningen till vår vistelse i Bergen:

Så här såg det ut vid vårt lägenhetshotell där vi bodde:

/Johnny E - f d turistbussförare på Axelssons Turisttrafik i Västerås

michael k

CitatFaktum är att under min första period i juni (19 dygn) regnade det bara under en eftermiddag!
och jag som brukar säga att det regnar fyrahundradagar om året där ;D

pst hur gick det med hds:en(s-heim)?

Johan Hansson

Måste vara kul att göra en sån resa när man är så många förare från samma bolag.
Det blir ju en mer gemenskap man behöver ju inte sitta ensam som man kanske gör på ensamresor,
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Johnny E

Citat
och jag som brukar säga att det regnar fyrahundradagar om året där ;D

;D

Citat
pst hur gick det med hds:en(s-heim)?

Jo det gick riktigt bra efter omständigheterna. Det var ingen "olycka" på det viset. Föraren fick möte med en turist i personbil alldeles efter en av kurvorna och föraren/turisten i personbilen kunde/vågade inte backa uppför. Vår förare försökte då rulla lite bakåt för att släppa förbi personbilen och då fastnade bussen i innerkurvan. När bärgaren väl kom räckte det att dra bussen ett par meter framåt (uppåt) så kom den loss. Den bakersta sidoluckan blev lite vind, men det gick lätt att rätta till.   

Johnny E

Citat
Måste vara kul att göra en sån resa när man är så många förare från samma bolag.
Det blir ju en mer gemenskap man behöver ju inte sitta ensam som man kanske gör på ensamresor,

Ja det var kanon - vi hade verkligen kul tillsammans!

michael k

Johnny E

Citat från: michael k skrivet 13 maj 2008, 12:05:29 PM
ska ni dit och köra i år igen?

Japp - vi är redan på plats! Det kommer bilder inom kort.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Johnny E skrivet 17 maj 2008, 22:09:28 PM
Japp - vi är redan på plats! Det kommer bilder inom kort.

Jag såg det inte själv men en medresenärer såg tre blågula Bova på väg mot Norge när vi åkte hem från Molde på kvällen den 13 maj. Det torde ha varit någonstans i närheten av Kristinehamn.
Såg också under Norge-resan att även Bergkvarabuss börjat köra i Norge för säsongen. Och i Stryn väntade man de första cruising-skippen till Olden inom kort.

Johnny E

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 17 maj 2008, 22:29:43 PM
Jag såg det inte själv men en medresenärer såg tre blågula Bova på väg mot Norge när vi åkte hem från Molde på kvällen den 13 maj. Det torde ha varit någonstans i närheten av Kristinehamn.

Ja det var oss som medresenären såg - fast det var 4 st Bovor