Färdigjobbat för i år

Startat av Peter Erret, 29 december 2007, 10:55:40 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Peter Erret

Årets sista arbetsdagar bestod av att besöka

ett par tor "Spyhulta"

och några dammsugningar

en tur på linje 444

med detta vackra ryggstöd näst längst bak

köra ett några vändor 474:or med bl.a.

där jag hittade

och med

där någon inte ville sitta fast

Fick även möjlighet att köra denna buss för andra gången

senast var 2003-04-24 då jag besökte

Gott nytt år / Peter

Bussmicke

Trevligt, själv jobbar man varje dag till nyår.
Gott nytt år själv.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Karsten

Ah, slipsfritt ser jag ;)
De är väldigt trevliga de där vagnarna. Tyvärr är det så otroligt mycket skitfel på dem så man nästan hellre tar ut en tråkig B9S i stället. De är ännu ej helt förstörda..

Trevligt förresten att få ett ansikte till namnet! :)

Simon A

Citat från: Karsten skrivet 29 december 2007, 12:46:36 PM
Trevligt förresten att få ett ansikte till namnet! :)
Håller med :)

//Simon

Marcus Li

Citat från: Peter Erret skrivet 29 december 2007, 10:55:40 AM
med detta vackra ryggstöd näst längst bak

Hmm... ser mest ut som en variant av Swebus klädsel, eller?

Oskar A

Citat från: Peter Erret skrivet 29 december 2007, 10:55:40 AM

ett par tor "Spyhulta"

Gott nytt år / Peter

Hej och tack för alla fina bilder du lagt ut under året! En liten fråga bara; Varför kallas just Orminge C för Spyhulta?
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Leif D

Det är ju för bedrövligt att man kör omkring med så trasig vagnpark....
Sånt där ska ju fixas under den tid bussarna inte används, om de inte kan undvaras annars. Skandal tycker jag !

Avsaknad av slips är också dåligt och slött....   finns regler som säger slips, ska det användas, gissar att det krävs av LHM och står i avtalet.

Själv är jag ledig sedan 20 dec, nästa arbetsdag 2 jan.    Gott Nytt År !!
;-)

Leif D

Citat från: Lars Ödlund skrivet 29 december 2007, 23:57:21 PM
Nej det krävs inte av huvudmannen, orsaken till att undertecknad inte bar slips den aktuella dagen (och överhuvudtaget inte på de aktuella kvällstjänsterna) berodde f.ö inte på någon slöhet eller ovilja att följa uniformsreglementet  utan på en helt annan orsak som kanske både Leif och en del andra säkert kan "gissa".

//Lars

Gissa kan jag, men använder själv slips skarvad med kardborreband av just den orsaken, vilket alla våra slipsar är.
;-)

Jo

Citat från: Leif D skrivet 29 december 2007, 23:52:13 PM
Det är ju för bedrövligt att man kör omkring med så trasig vagnpark....
Sånt där ska ju fixas under den tid bussarna inte används, om de inte kan undvaras annars. Skandal tycker jag !

Fotografen i fråga verkar ju ha fotograferat samma buss en hel månad tidigare med precis samma fel på bältet och armstödet avbrutet.

http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_6304.jpg

Nu är det ju inget som säger att vandalerna inte skulle ha kunnat haft sönder bältet på exakt samma sätt igen men nog lutar det ändå åt att man struntar i att laga allt som inte gör att bussen inte kan rulla även på denna depå? Även om jag själv förstår att det kan vara svårt att jobba i kapp leder ju tyvärr oftast bara till accelererande förstörelse när man låter trasiga och skitiga bussar gå i trafik på detta sätt. Vad säger för övrigt LHM om att köra bussar med "stolsbrist"?

Karsten

Citat från: Jo skrivet 30 december 2007, 00:42:52 AM
Fotografen i fråga verkar ju ha fotograferat samma buss en hel månad tidigare med precis samma fel på bältet och armstödet avbrutet.

http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_6304.jpg

Nu är det ju inget som säger att vandalerna inte skulle ha kunnat haft sönder bältet på exakt samma sätt igen men nog lutar det ändå åt att man struntar i att laga allt som inte gör att bussen inte kan rulla även på denna depå? Även om jag själv förstår att det kan vara svårt att jobba i kapp leder ju tyvärr oftast bara till accelererande förstörelse när man låter trasiga och skitiga bussar gå i trafik på detta sätt. Vad säger för övrigt LHM om att köra bussar med "stolsbrist"?

Det där är inte stolsbrist! Stolsbrist hittar man i varenda äldre ledvagn i trafikområdet. Det var länge sedan jag stötte på en B10M-led med alla stolar kvar. Det verkar som om man plockar ett par säten längst bak, eller i leden, i varje buss för att kunna ha som reservdelar. Pinsamt dåligt, och om nu någon tror att LHM (SL) bryr sig så kan jag avslöja att det inte verkar så.
Inte utan att man blir lite matt och undrar om det inte bli lite bättre någon gång? Varje gång man tror att botten är nådd sänks nivån ytterligare ett steg >:(

Peter Erret

Citat från: Oskar A skrivet 29 december 2007, 23:24:43 PM
Hej och tack för alla fina bilder du lagt ut under året! En liten fråga bara; Varför kallas just Orminge C för Spyhulta?
Det är inte Orminge C som kallas "Spyhulta" utan turen via Boo gård där det förr var en festplats.
I dag så skulle jag nog kalla linjesträckan mellan Mellanbergsvägen och Dalkarlsvägen för Spyvägen istf Sockenvägen då det förekommer gupp som innebär att man kan få upp det man ätit när man far över dem. Det ligger ett skyddsstopp för denna sträcka som träder i kraft före sommaren 2008, guppen måste tas bort annars så dras linjesträckan in.

Jo

Citat från: Karsten skrivet 30 december 2007, 00:57:00 AM
Det där är inte stolsbrist! Stolsbrist hittar man i varenda äldre ledvagn i trafikområdet. Det var länge sedan jag stötte på en B10M-led med alla stolar kvar. Det verkar som om man plockar ett par säten längst bak, eller i leden, i varje buss för att kunna ha som reservdelar. Pinsamt dåligt, och om nu någon tror att LHM (SL) bryr sig så kan jag avslöja att det inte verkar så.
Inte utan att man blir lite matt och undrar om det inte bli lite bättre någon gång? Varje gång man tror att botten är nådd sänks nivån ytterligare ett steg >:(

Man kanske hoppas att få högt kvalitétsbetyg för extra benutrymme?