Huvudmeny

Till fantasterna...

Startat av Bussmicke, 27 december 2007, 17:17:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Nu får du förklara för oss dumma som inte förstår! ???
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Finns de som gillar och lovordar MaxCi, jag gör det inte..
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Zella

christianm

Ser att du inte lyckades hålla dig till halv-två-regeln ändå  :)

Walter

Citat från: Bussmicke skrivet 27 december 2007, 18:57:49 PM
Jo det visste jag men inte att dom kallades färdtjänst
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Citat från: Walter skrivet 27 december 2007, 20:15:49 PM
Jo det visste jag men inte att dom kallades färdtjänst

Jag brukar kalla dem det. Minns inte varför jag kom på det.
//Bussmicke.

Bussmicke

Citat från: christianm skrivet 27 december 2007, 19:42:01 PM
Ser att du inte lyckades hålla dig till halv-två-regeln ändå  :)

Råkade bli ett undantag
//Bussmicke.

Ersa

Färdtjänst för mig är en Volkswagen LT med bakgavellyft.
En MaxCi kallar jag för "den ultimata tätortsbussen" som även med lätthet klarar privata smala tjälskadade grusvägar samt motorvägar.

Ytterst tråkigt att vi aldrig fick uppleva MaxCin i en ledbussvariant (med CN113ALB-släp) samt som 15-meters boogiebuss. Jag har dessvärre inte riktigt ork att köpa lös några från Busmarket och svetsa om dem... nåja, man kan ju alltid "rita" dessa i photoshop.  :D

Nico

Citat från: Verspieder skrivet 27 december 2007, 22:16:35 PMEn MaxCi kallar jag för "den ultimata tätortsbussen" som även med lätthet klarar privata smala tjälskadade grusvägar samt motorvägar.

Ytterst tråkigt att vi aldrig fick uppleva MaxCin i en ledbussvariant (med CN113ALB-släp) samt som 15-meters boogiebuss. Jag har dessvärre inte riktigt ork att köpa lös några från Busmarket och svetsa om dem... nåja, man kan ju alltid "rita" dessa i photoshop.  :D

Nja, själv är jag nog bara glad att ha sluppit eventuella ledvagnsvarianter. Som normalvagn är MaxCin helt OK, men ett släp med drivning ger mig fortfarande bara dåliga vibbar. I synnerhet på hala vintervägar. :-X

Däremot hade den nog fungerat som boggivagn, trots att det är (vilket du även nämner) en ganska utpräglad stadsbuss/tätortsbuss.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Carl W

Citat från: Bussmicke skrivet 27 december 2007, 18:57:49 PM

Varför gillar du inte dessa bussar? Själv tycker jag de är bra att köra.

PS. Kul med dina Stockholmsbilder. DS

Bussmicke

Tack. Jag tycker bussarna är helt ok att åka med. Det är utseendet jag ej gillar.
//Bussmicke.

Carl W

Citat från: Bussmicke skrivet 28 december 2007, 23:33:47 PM
Tack. Jag tycker bussarna är helt ok att åka med. Det är utseendet jag ej gillar.

Okay, då är jag med. Hittade en Scania i ett annat inlägg, som är bland det fulaste jag sett.

http://www.andreasljungqvist.se/album/Bussfoton%20och%20kollektivtrafikmiljofoto/T/Thygessons%20bussar%20AB/thyge%2052%20004.jpg