Visste inte att 710:an alls gick till Fruängen? Mig veterligen var det väl bara en uppdelning av 740 till 710/740 då det var svårt att hålla tidtabellen med en ringlinje som 740 var innan, hur länge gick 710:an dit? Och 173:an - när började den gå till Tyresö?
Linjenätet för Huddinge var helt annorlunda hösten 1986. Vare sig linje 707 eller 740 fanns. Istället körde linje 720 från Huddinge station via Flemingsberg C-Fredriksdal-Fittja-Skärholmen-IKEA till Fruängen. Linje 710 körde Skärholmen-Kungens kurva industri-Fruängen i högtrafik. 703 körde Sörskogen-Fruängen måndag-söndag och vissa turer till Skärholmen.
Kungens kurva-området var heller inte utbyggt då. I princip fanns bara IKEA samt området som omgärdas av Dialoggatan-Kungens Kurvaleden (hade annat namn då)-Pyramidbacken-Månskärsvägen. Det fanns heller ingen vägförbindelse mellan detta område och E4 vid Lindvreten.
1986 körde 173 Kungens kurva industri-Skärholmen-Sätra industri-Fruängen och vidare till Skarpnäck. 1993 eller 1994 blev sträckningen Skärholmen-ungefär som dagens 710 till Segeltorp C och sedan vidare via Fruängen-Skarpnäck till Tyresö.
1987 kortades 720 av till Huddinge station-Fredriksdal och 707 Tumba-Fruängen startades. Efter ytterligare något år slogs 710 ihop med 703 till en linje (703) Sörskogen-Fruängen-Kungens Kurva-Skärholmen. Den linjen kortades av till Fruängen när 173 ändrades 1993 eller 1994.
Linje 740 Huddinge-Fredriksdal-Skärholmen-Stuvsta-Huddinge startade kring år 1990 (?) och ersatte då 720. Det var den 740 som efter några linjeändringar år 1998 (?) delades upp i det som till slut blev dagens 710 och 740.