Huvudmeny

Swebus Express

Startat av Fredrik Mattsson, 24 december 2007, 11:26:04 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Mattsson

Hittade denna bild vid lite surfning

tom "dasslocket" finns med på skylten i vindrutan ;)

http://www.sobus.su/f/Image/SANY0224.JPG

Walter

Undrar vad detta är för vagn, den har ju Stagecoach-lacken och den försvann ju på alla 43-vagnar eller?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jan

Citat från: Walter skrivet 24 december 2007, 11:32:19 AM
Undrar vad detta är för vagn, den har ju Stagecoach-lacken och den försvann ju på alla 43-vagnar eller?

Vissa depåer valde att tejopa över den oranga färgen. Detta kan göra att den tagits bort nu. Frågan är vad Swebus tycker om att deras logga finns kvar.
I branschen i 40 år

j-a

Några detaljer talar för 4338,men den oranga randen ställer ju till det lite!Den fanns ju inte kvar när den gick som expressbuss

Janne Rickman

Citat från: Jan skrivet 24 december 2007, 11:47:44 AM
Frågan är vad Swebus tycker om att deras logga finns kvar.

Då får man väl se till att ta bort de innan man säljer bussen, annars får man väl skylla sig själv.

/Janne

Niklas Bygdestam

Citat från: Jan skrivet 24 december 2007, 11:47:44 AM
Vissa depåer valde att tejopa över den oranga färgen. Detta kan göra att den tagits bort nu. Frågan är vad Swebus tycker om att deras logga finns kvar.

Det är vanligt att loggor sitter kvar på bussar som säljs till andra länder. Swebus logga finns på många bussar som rullar i öst. Vissa har till och med texten Swebus kvar
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Walter

Citat från: Lars Ödlund skrivet 24 december 2007, 11:55:47 AM
Som Jan skrev teipade man över den oranga färgen med vit dekalfilm på många bussar, de som hade färgerna stripade med dekaler fick istället den oranga bortriven.

Ytterst få bussar lackades vitt över det oranga.

//Lars

Vad gjorde att olika bussar lackades medan andra stripades? Det var ju samma leverans så man borde ju gjort likadant på alla individer?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Marc

Citat från: j-a skrivet 24 december 2007, 11:50:59 AM
Några detaljer talar för 4338,men den oranga randen ställer ju till det lite!Den fanns ju inte kvar när den gick som expressbuss

Instämmer med 4338 tanken!
Den var välskött och hade just denna navkapsel över bakhjulet, då vi ratade denna buss. Varför? Jo, 4338 var bland det tröttaste man kunde hitta!

j-a

En sak till som stör lite är swebus loggan på sidan,den är ju både felvänd å sitter för långt bak för att texten Swebus express ska ha haft plats där.Ser nästan ut som den blivit ditsatt efteråt?  Kan det vara så att någon håller på att luras med oss?? ;)

Blue

När jag kom till Krakow i polen första gången någon gång ruunt -96 -97 så rullade det massor av bussar som kom ifrån Malmö lokaltrafik, dom hade till och med reklam för Jägersro kvar på sidorna.

Ni vet dom som var lila i basfärgen.
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)