Wiens diggablaste bussar...

Startat av Bussmicke, 24 december 2007, 00:01:16 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Andreas Ljungqvist

Mycke härligt Micke, detta var en snygg buss... Tack för alla årets svep från dig, alla lika sevärda...

Niklas Bygdestam

Citat från: Bussmicke skrivet 24 december 2007, 00:01:16 AM

Trots att bussarna inte är så värst gamla så tror man att de kunde vara från slutet på 1960-talet. De har exakt samma strålkastare som Scania CR 76 :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Frippe Fribas

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 24 december 2007, 09:56:37 AM

Trots att bussarna inte är så värst gamla så tror man att de kunde vara från slutet på 1960-talet. De har exakt samma strålkastare som Scania CR 76 :D

Hur gamla är dessa bussar, de ser ju ut att vara samma generation som MB O305 och MAN SÜ240?
//Fredrik

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Frippe Fribas

Tack för info och användbar länk, då höll Österrikarna ut något längre än tyskarna med denna design.
Sista SÜ240:orna levererades till DB 1990 om jag förstått saken rätt och avslutade därmed en era för MAN som tillverkat bussen under många år.
//Fredrik

Bussmicke

Notera dock att sidan inte är uppdaterad på 4 år.
//Bussmicke.