Stora Essingen i dag [5 SL-bilder]

Startat av christianm, 23 december 2007, 16:00:00 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

christianm

Hann ta några bilder på Stora Essingen innan jag blev alltför less på vädret och stoppade undan kameran:

M224

Otroligt läckra miljöbilder, jag måste säga att du har hittat en viss stil och jag gillar den skarpt!

Bilden på 5368 är ju rent ut sagt klockren!

Bussmicke

bilder av den typen tog jag jättemycket av på 90-talet, en tid då jag sysslade mycket med linjefoto.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

christianm

Citat från: M224 skrivet 23 december 2007, 17:36:50 PM
Otroligt läckra miljöbilder, jag måste säga att du har hittat en viss stil och jag gillar den skarpt!

Bilden på 5368 är ju rent ut sagt klockren!

Tackar! Jo, jag blev rätt nöjd med just den bilden också. Annars som sagt är det ju helt hopplöst mörkt ute nu när det är mulet. ISO 800 hjälper knappt och högre vill man helst inte gå  :-\

M224

Citat från: christianm skrivet 23 december 2007, 18:16:28 PM
Tackar! Jo, jag blev rätt nöjd med just den bilden också. Annars som sagt är det ju helt hopplöst mörkt ute nu när det är mulet. ISO 800 hjälper knappt och högre vill man helst inte gå  :-\

Ljusstarkare optik? EOS 40D ska väl också klara brus bättre än 20D. Men det är klart, allting kostar pengar,
mycket pengar.  ::)

Bussmicke

ISO 1600 är väl inga problem med rätt exponering?
Sen finns ju Neat Image.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Oskar A

Citat från: Bussmicke skrivet 23 december 2007, 19:24:52 PM
ISO 1600 är väl inga problem med rätt exponering?
Sen finns ju Neat Image.

Eller 6400 för vissa andra även om väderleken inte kräver så högt. :) ;)
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Krille

Citat från: Bussmicke skrivet 23 december 2007, 17:56:38 PM
bilder av den typen tog jag jättemycket av på 90-talet, en tid då jag sysslade mycket med linjefoto.

I mitt tycke dom intressantaste bilderna.
Tror dessa sk miljöbilder kommer att uppskattas mer i framtiden än "fullzoomsbilder" på bussar.

/K

Danne B.

Citat från: Krille skrivet 25 december 2007, 11:20:40 AM
I mitt tycke dom intressantaste bilderna.
Tror dessa sk miljöbilder kommer att uppskattas mer i framtiden än "fullzoomsbilder" på bussar.

/K

Instämmer! Blir som ett tidsdokument på samma gång...

//Danne