Tack Ulf! Fantastiskt pampig bild Hasse! Ser också att SL satte upp en nytillverkad hållplatsskylt. Den är inte ens SL-röd. Konstigt.
De hade kanske gamla BSBV-skyltar på lager? Och så gjorde de en ny med gnuggbokstäver, kanske.
Tom H
Är du säker på att den är nytillverkad? Jag cyklade någon gång i början av 80-talet förbi hållplats Evlingevägen (linje 436 m fl), och där höll det påklistrade SL-märket på topptavlan att lossna. Det var lätt att få loss resterna och under den satt ett klistermärke med TS-loggan. Den satt bra fast, men ung och envis som man var på den tiden så fick jag loss den med och under den satt den betydligt stiligare BSBV-loggan kvar. Jag antar att detta tillgrepp är preskriberat nu.
Här och var ute på Värmdö kunde man också se nymålade beige-gröna topptavlor långt in på 80-talet. När de blev för slitna byttes de uppenbarligen ut mot nya trots att det var åtminstone 10 år efter att TS gått i graven. Fast på andra hållplatser satt det SL-röda topptavlor istället, så det kanske fanns ett visst personberoende bakom?