Busschaufför svårt misshandlad av ungdomsgäng

Startat av Andreas Ljungqvist, 23 december 2007, 09:48:53 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas Ljungqvist

Nupski

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 23 december 2007, 09:48:53 AM
En mycket god vän till mig råkade i natt ut för detta...

http://www.kristianstadsbladet.se/article/20071223/SENASTENYTT/573078296/1338

http://sydsvenskan.se/incoming/nerikes/article289363.ece

Inte ens dagen innan julafton kan buset hålla sig lugna... hoppas de går bra för honom... och att de får fast slöddret...

Danne B.

Men fy fan!!! Usch!!!

Hoppas din kompis klarar sig utan bestående men!!!

//Danne

Andreas Ljungqvist

Nej detta är för djävligt.. Han mår under omständigheterna bra, men ändå.. Julen har blivit tillstukad för minst 2 personer och deras familjer.. Men jag hoppas innerligt att dom som gjorde detta lider all världens kval och mår skit, detta är väl dock för mycke att önska för dom har nog ingen empati..

Jonas Sandqvist

Hej go´vänner  ;D Det var jag som fick på nöten  :'(. Men jag är vid gott mod o skämtade med sköterskorna hela natten  8)

Tidningarna har vinklat historien lite fel - det var resenären som fick ögonskadan. Själv går jag nu in i Tintoramas färgskala  ;D

Tack för eder omtanke alla o ha nu en bra jul!

P.s Ska försöka få tag i resenären o kolla hur det blev med hans öga D.s

Rickardo

Usch...en tragisk historia  :(

Skönt att höra att du under omständigheterna mår ok!
Hoppas de som gjorde detta blir tagna och inser hur illa de behandlat andra!

/Rickardo

Simon A

Det är ju sjukt! >:( En del ungdomar verkar helt sakna moral och sunt förnuft. De drar ju skam över alla ungdomar, fy fan!!

//Simon

Peter L

Citat från: Jonas Sandqvist skrivet 23 december 2007, 13:56:59 PM
Hej go´vänner  ;D Det var jag som fick på nöten  :'(. Men jag är vid gott mod o skämtade med sköterskorna hela natten  8)

Tidningarna har vinklat historien lite fel - det var resenären som fick ögonskadan. Själv går jag nu in i Tintoramas färgskala  ;D

Tack för eder omtanke alla o ha nu en bra jul!

P.s Ska försöka få tag i resenären o kolla hur det blev med hans öga D.s

Skönt att höra att du mår bra under omständigheterna. Detta är för j-vligt rent ut sagt, hoppas verkligen att idioterna åker fast och att du fortsätter utöva yrket framöver.

GOD JUL!

Jonas Sandqvist

Hej go´vänner o god fortsättning! Tack för alla varma ord! Jag mår relativt bra o firar jul med mina närmaste.

Redan på torsdag är jag tillbaka på jobbet, samma linje dessutom. Inget som skrämmer mig utan här tutar vi på som vanligt  ;D

Må väl! Hälsningar Jonas  :)

yngrot

Skönt att höra att de verkar vara vid gott mod.. själv vart jag borta från jobbet ca 1år efter att blivit nerslagen på bussen... det är inte roligt att jobba när man kan råka illa ut och tyvärr kan det hända även på dagtid..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Peter Erret

Som våran kvalitetssamordnare sa, ungdomarna trycker bara på "Ctrl-Alt-Del" spelet börjar om (fick extra bonus), ingen är skadad eller död och jag blir inte dömd för något brott utan hyllad av mina kompisar. De har ingen respekt för människan.

Andreas Ljungqvist

Kunde inte sagt det bättre själv.. Jag och min sambo bytte samma åsikter i går kväll..

Nico

Alltid trist när sånt här händer, men vad ska man förvänta sig när så många i dagens läge, både glin och vuxnare folk än så, verkar ha så svårt att inse att alla handlingar får någon form av konsekvens?! Tur i oturen att det gick bra. Har egna erfarenheter av att 'få på läppen' och själv tror jag nog att det är bäst om man kan få ett så kort uppehåll som möjligt.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Simon Bertilsson

Citat från: Tomas skrivet 23 december 2007, 10:45:21 AM
Inte ens dagen innan julafton kan buset hålla sig lugna... hoppas de går bra för honom... och att de får fast slöddret...

Just julafton kanske...
En högtid som för många av oss = glädje och värme, men för många som hamnat helt fel i samhället, kan vara rena motsatsen.

Otroligt tragiskt att sådant här ska behöva hända. Verkligen.

Det är i alla fall glädjande att höra att du mår bra, även på den psykiska sidan. :)