Huvudmeny

Rödvit Alizée

Startat av Ersa, 21 december 2007, 21:44:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Ytterst trevlig buss skådad vid Wist idag. Påminner en starkt om trevliga år i Rimbo med två sådana.

Patrik

Fd. Rune Edlunds, den var till salu när jag tog den här bilden:

Bussmicke

Och den var i trafik hos LLT när jag tog bild på den.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Nu är bakre delen inredd med bord och annat i husbilsväg, men i övrigt verkar den vara i nästan originalskick.

S Svensson

Varför är bussen målad på detta vis ? Jag känner igen färgen från några andra företag. Konstaterar att färgsättning inte är  något ett företag kan bestämma över--Swebus-Gunnarssons Buss AB, Alfredssons eller något annat.
Sören S

S Svensson

Ingen svarade på det jag frågade. LZT111 lev 1983-10-07 med ch nr 6404 och karossnr 9770.Samtidigt så en fråga till .Åström i Hällnäs hade en vanlig B58 van Hool 300 Jumbo i samma färg som LZT111. Vilken kan detta ha varit. Hade båda bussarna samma färg som original???.
Jag skall säga att en eftermiddag så såg jag bussen som var märkt Åström. När jag senare på en lördag förmiddag vid Kinna resecentrum/station blev jag mycket förvånad ändå. Inte visste jag att DPP623,lev 1977, hade en kopia. DPP 623 hade jag sett många gånger. Sista gången genom ett fönster på bussgaraget i Sveg 1995. Denna gick i bland på SJ veckoslutslinjer men oftast på Svenska Buss(-samtrafiken AB) linje Göteborg-Stockholm.
Kanske någon har ett foto av denna DPP623 i originalmålning. Blev SJ 2766 i dec 86,men gick som sagt ibland för SJ redan innan.