Hos Julgubben i Helsinki (nu med bilder)

Startat av Marc, 19 december 2007, 21:37:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

Bodde i natt på ett hotell utanför Helsingfors, som visade sig ligga mycket nära
Concordia Bus Klovi garage.
Där stod ett par nya bussar uppradade, redo för trafik.

Inköpta bussar från Åbo?

Avslutar med en bild inne från Helsingfors på en Scala, undrar om det kan vara något som Arriva tänker sig till den nyvunna SL-trafiken?

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Marc

Röda kryss....som vanligt verkar mypix vara totalt otillförlitliga, de ger fel 50% av gångerna.
Beklagar, men hinner inte lägga upp något nytt i afton!

Bussmicke

Maila dem till mig så kan jag lägga upp dem nu.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Arttu Kuukankorpi

Citat från: Marc skrivet 19 december 2007, 21:37:49 PM
Inköpta bussar från Åbo?

Concordia har vunnit trafik för 36 bussar i Helsingfors, men avtalet kräver endast 23 nya bussar, så nu måste de skaffa begagnade bussar för trafikstart vid årsskiftet (Concordia Bus Finland har redan hyrt in 3 bussar från Volvo pga vagnbrist, så det finns inga lediga vagnar). Den här gången har de köpt 6 Citaro från Åbo (i stället för att flytta bussar från Swebus, som de brukade göra under 90-talet).

Marc

Nu ska bilderna fungera igen...
Jag misstänker att det kan vara svårt att flytta över bussar, på grund av de olika tekniska kraven som finns. Fick det förklarat för mig att i Finland mäter man stolsavståndet på ett annorlunda sätt, som gjorde svenska bussar oattraktiva.