Inget "turistande" längre för Thygessons??

Startat av HH, 18 december 2007, 21:09:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

HH

Såg av en tillfällighet att Thygessons turistbuss TMA 577 (Setra S417HDH) är avreggad sedan 2007-09-17. Tidigare har man ju gjort sig av med de andra två Setrorna, JPY428 och TGS439. Har man ingen beställningstrafik kvar längre? Varför säljer man inte av TMA 577 om den ändå inte används? Måste ju vara en kapitalkostnad att låta en sådan buss bara stå.
(Finns ju en Thygessons-expert här på forumet, som kanske vet)
/Hans H.

bjalle

Thygessons Setra med regnr TMA577 är avregistrerad pga att den är såld till Österrike

Staffan Sävenfjord

Citat från: HH skrivet 18 december 2007, 21:09:42 PM
Såg av en tillfällighet att Thygessons turistbuss TMA 577 (Setra S417HDH) är avreggad sedan 2007-09-17. Tidigare har man ju gjort sig av med de andra två Setrorna, JPY428 och TGS439. Har man ingen beställningstrafik kvar längre? Varför säljer man inte av TMA 577 om den ändå inte används? Måste ju vara en kapitalkostnad att låta en sådan buss bara stå.
/Hans H.

Det finns t o m tre Thygesson-experter på det här forumet. Och en av dem har redan svarat på din fråga. Så jag bidrar i stället med en bild på bussen i fråga.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Andreas Ljungqvist

/Hans H.

Alla Thygessons beställningsvagnar utom 235 ROJ334 är sålda och mycke riktigt är TMA577 exporterad..  ROJ334 är kvar i tjänst på bla SweX

HH

Tackar för infon. Då är Vägverkets uppgifter lite missvisande. Där står Thygessons fortfarande som ägare/brukare. Visserligen är alla tekniska uppgifter borttagna, men det kunde ju finnas någon info-rad om att bussen är exporterad och inte längre svensk.

robbes

/Hans H.

Såg du ej läst allt som står på infon på vägverket å man kollar reg nummer så står thygessons som ägare men på raden:

Fordonsdata
Fordonsstatus: Avregistrerad (2007-09-17)

Staffan Sävenfjord

Citat från: robbes skrivet 18 december 2007, 22:34:54 PM

Såg du ej läst allt som står på infon på vägverket å man kollar reg nummer så står thygessons som ägare men på raden:

Fordonsdata
Fordonsstatus: Avregistrerad (2007-09-17)

Ja, men det skrev ju HH. Man får väl utgå från att Thygesson anmält att bussen är exporterad och att uppgifterna i fordonsregistret beror på en eftersläpning hos Vägverket. Så småningom kommer förmodligen uppgifterna att helt tas bort.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

robbes

Staffan det är ALLTID så att då fordon avregistreras så står de kvar tror det är 3 månader på den som ägde det senast. Är likadant om du kollar fordon som skrotas på en bilskrot så står de reggade med skroten som ägare. Kollade med en bil som min far krockade med 2004  2005 stod den som avregistrerad på skroten och nu har reg nummret kommit på ett fordon som togs i trafik i december i år.

Missade raden där hh skrev av reggat utan läste det om varför man ej säljer av fordonet

Ante

Tidigare har man ju gjort sig av med de andra två Setrorna, JPY428 och TGS439.

Här kommer en bild där TGS 439 används hos sin nuvarande ägare, V-H Buss