Vita boggibussar i Helsingborgs stadsbusstrafik.

Startat av Gano, 19 augusti 2019, 16:22:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gano

Idag har flertalet vita boggibussar märkta med " Vikariebuss på besök till november" synts i Arrivas stadstrafik. Det har synts minst fem stycken och samtliga var MAN A26:or helvita, men vad gör de här? Har Arriva fordonsbrist redan första dagen på vintertidtabellen, eller har man bara inte fått alla nya fordon levererade än?
Exilskåning i skärgården

Walter

Om du kan ge reg nr på någon är det lättare att svara.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Anders Lundén

Citat från: Walter skrivet 19 augusti 2019, 17:09:52 PM
Om du kan ge reg nr på någon är det lättare att svara.

8801   ALM762
8802   ALM800
8803   ALM850
8804   ALM940

Gano

Exilskåning i skärgården

CW66

Dessa bussar skall gå till slutet av året då ytterligare beställda bussar sätts i trafik, helt enligt ursprunglig plan.

Gano

Citat från: Svensk Busshistoria skrivet 19 augusti 2019, 17:52:32 PM
Dessa bussar skall gå till slutet av året då ytterligare beställda bussar sätts i trafik, helt enligt ursprunglig plan.

Okej. Tidigare har jag hört att vi skulle få tre nya led till vintern, men eftersom dessa är fyra kanske det blir fler?
Exilskåning i skärgården

Walter

Nu vet jag att inget är enkelt eller behöver vara det heller men man kan tycka att de kunde haft ett par av de A26 som Nobina hade i trafik kvar ett tag. Visserligen fel färg men gröna...

Är dessa vita fd tunnelbane ersättningen i Sthlm?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Buzzlover

Citat från: Walter skrivet 19 augusti 2019, 19:41:58 PM
Är dessa vita fd tunnelbane ersättningen i Sthlm?
Dessa är de som förr var stripade för MTR:s räkning i Stockholm ja.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Mattias Petersson

Får bli ett besök i Helsingborg snart känner jag få dessa på bild ett måste :)
Stolt ägare av Canon EOS 500D - Xiaomi Poco M3.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

Bussmicke

Då har jag lite att fotografera på torsdag nästa vecka...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Gano

Arriva 940 enligt märkning inne i bussen, men 8804 enligt vad som sagts här körde iallafall på linje 4 tidigare idag innan den gick sönder vid Helsingborg C då den hade fått slut på luft till bakdörrarna.
Exilskåning i skärgården