På Hornsbergsfronten intet nytt - nä, ganska gammalt faktiskt!

Startat av Dan Henriksson, 17 december 2007, 16:42:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Dan Henriksson

Ingen exemplarisk bild precis, trist motljus och en massa skräp i vägen! Men den kanske kan ge några nostalgirysningar trots allt (av välbehag eller obehag?!). Hornsbergshallen för sisådär 20 år sedan.
/Danne

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

christianm

Simon A

bussgrabben

En mycket exemplarisk bild i mitt tycke. Ljuset är jättefint och skräpet i vägen tycker jag ger bilden liv. Ett äkta tidsdokument.

Ersa

Blänkande nytt och rent! Kan inte varit många mil på den mätaren just då.

Ersa

Citat från: Lars Ödlund skrivet 17 december 2007, 23:48:24 PM
Gissar att bussen var kring 10 år gammal när bilden togs, som synes har den fått vikdörrarna bytta mot bladdörrar och förstärkningsplåtar pånitade över framdörrens öppning (syns ännu tydligare på systern till höger)

Vindrutorna ser nya ut, eller är det Dans kamera som har en inbyggd renoverarfunktion (likt Krilles kameras busstvätt)?  :P

a32

Citat från: Dan Henriksson skrivet 17 december 2007, 16:42:47 PM

Ingen exemplarisk bild precis, trist motljus och en massa skräp i vägen! Men den kanske kan ge några nostalgirysningar trots allt (av välbehag eller obehag?!). Hornsbergshallen för sisådär 20 år sedan.
/Danne

Åhh Tack Danne!

Den bilden väcker minnen, var mycket nere i Hornsberg på skolan vid den tiden.
Minns bussarna på raden mycket väl.
/a32    ;)

Cero

Citat från: Verspieder skrivet 17 december 2007, 23:44:46 PM
Blänkande nytt och rent! Kan inte varit många mil på den mätaren just då.

Om jag inte minns helt fel var 5082 den H50 som fick sig en rejäl omgång av en tankbil på Tegeluddsvägen. Detta föranledde en större reparation och därav installationen av bladdörrarna. Det är mycket möjligt att man i samma veva fräschade upp lack mm varför bussen trots sin ålder såg piggare ut än kollegorna.

/Cero

Niklas Bygdestam

Vad är det för växellåda på denna? Antar att det är automat?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

robbes

Dan Henriksson

Tack för att så många gillade bilden! Apropå min bildtext så tycker jag själv att H50 är en högst diggabel vagntyp, men jag vet att inte alla gillar den. I alla fall verkar det som om rivalen H59 (Scania CR111) var mer populär bland förarna.
/Danne

Mats W

Bussen fick nya dörrar tack vare en mindre nogräknad förare som skulle uträtta sina behov vid Stadshagens ändstation för linje 41. När han drog ut huvudströmbrytarnyckeln rullade bussen bakåt, blev tilltygad men som synes reparerad. Det var f.ö den enda H50 som fick bladdörrar.