Huvudmeny

En vild helg...

Startat av Simon Bertilsson, 16 december 2007, 22:49:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Bertilsson

I Torsdags var jag inte långt ifrån ett rådjur på rv 13. Igår kväll var jag decimeter från en utspringande katt, och idag fick jag den här flocken rådjur framför bilen. Undrar när det smäller...

Pickos

Jag har haft körkort i elva år, mycket av den tiden bakom en lastbilsratt, och det största jag kört på hitintills är en hare (peppar, peppar....). Dock var jag nyligen nära att köra in i en flock med vildsvin.
Tack och lov hände inget. Man kunde nästan tro att de hade trafikvett, eftersom de sprang längs med lastbilen en bit.
1:a Korinthierbrevet 10:15

Johan Hansson

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 16 december 2007, 22:49:14 PM
I Torsdags var jag inte långt ifrån ett rådjur på rv 13. Igår kväll var jag decimeter från en utspringande katt, och idag fick jag den här flocken rådjur framför bilen. Undrar när det smäller...

Har varit nära flera gånger.
Det ända jag har kört på är en kaja som satt kvar på vägen och naturligtvis lyfter den priccis vid kylaren så den flyger iväg som en sten och hamnar på sidan av vägen. den gången körde jag bil.

En annan gång fick jag en hare mellan vänster fram och bakhjul och den kom ut mellan bägge framhjulen.
Detta hände när jag körde med traktor och talriksharvade på en åker.
Skulle köra den åkern en hel eftermiddag så satt och halv sov i traktorn.
Jag gick på Plönningegymnasiet ett naturburksgymnasium med inrikning jordburk.2004-2007 
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

BadTab

Ett rådjur sprang in i sidan på bussen jag körde. Tjong sa det i sidan... Var en j***a massa päls-bitar och blodstänk kan jag tala om, inga bestående skador på bussen tack och lov. Men jag undrar hur många steg till det rådjuret klev...